نظارت بر ذبح بیش از 31 هزار رأس دام در خراسان جنوبی

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح بیش از 31 هزار راس دام در خراسان جنوبی انجام شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ ملکی،رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی گفت:از ابتدای امسال تا کنون بیش از 31 هزار رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه های خراسان جنوبی ذبح شده است.

وی افزود : طی مدت زمان یادشده 28 هزار و 600 رأس گوسفند و بز، تعداد 2 هزار و 600 رأس گاو، گوساله،شتر و تعداد 145 قطعه شترمرغ در کشتارگاه های دام استان تحت نظارت کارشناسان بهداشتی و شرعی دامپزشکی ذبح و وارد بازار مصرف شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی تعداد کشتارگاه های خراسان جنوبی را 10 واحد اعلام کرد و گفت: با اطلاع رسانی های انجام شده، حمایت دستگاه قضائی، همراهی نیروی انتظامی و فرهنگ سازی انجام شده با همکاری اصحاب رسانه، ذبح دام نسبت به سال های گذشته در منازل کاهش و حجم ذبح دام ها در کشتارگاه ها افزایش داشته است.

ملکی با اشاره به مخاطرات بهداشتی خرید گوشت قرمز از قصاب های خانگی افزود: هم استانی ها می توانند گوشت مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت های دامپزشکی تامین کنند که این همراهی شهروندان و عدم استقبال از ذبح دام در منازل کمک زیادی به ارتقای بهداشت عمومی می کند.
انتهای پیام/ب


فعالیت 10 واحد کشتارگاه در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار