اجرای 65 درصد از طرح های دامپروری در مناطق محروم شهرستان بیله سوار

مدير كمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بيله‌سوار از اجرای 65 درصد از طرح های دامپروری در مناطق محروم شهرستان بیله سوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صمد ابرينی مدير كمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بيله‌سوار گفت: یکهزار و 200 طرح دا‌مپروری تحت نظارت كميته امداد شهرستان بيله‌سوار قرار دارد كه 65 درصد از اين طرح‌ها در مناطق محروم و كمتر توسعه ‌یافته اجرا شده است.

وی با اشاره به اينكه هم‌اکنون یک هزار و 200 طرح اشتغال در زمينه دامپروری تحت نظارت كميته امداد اين شهرستان قرار دارد، گفت: شهرستان بيله‌سوار با برخورداری از مراتع و آب‌وهوای مناسب، ظرفيت بسيار مطلوبی را برای پرورش دام‌های سبک و سنگين دارد كه كميته امداد با شناسايی استعداد و علاقه مددجويان اين شهرستان، در اين زمينه گام‌های بلندی برداشته است.

مدير كمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بيله‌سوار با اعلام اينكه 65 درصد از طرح‌های دامپروری در مناطق محروم شهرستان بيله‌سوار اجرا شده است، بيان كرد: با اجرای پروژه‌ها و طرح‌های مختلف اشتغال در مناطق محروم بيله‌سوار تلاش داريم به توسعه و پيشرفت اين مناطق كمک كرده و بيش از پيش به مهاجرت معكوس روستاييان از شهرها به محل سكونت خود كمک كنيم.

ابرينی با بيان اينكه حدود 8 ‌هزار رأس دام سبک و 5 ‌هزار و 250 رأس دام سنگين در اختيار مجريان طرح دامپروری كميته امداد شهرستان بيله‌سوار قرار دارد، افزود: بخش قابل‌توجهی از لبنيات و گوشت قرمز بيله‌سوار توسط مددجويان تحت حمايت اين شهرستان توليد می شود كه درصدد هستيم با ايجاد بازار مناسب به صادرات محصولات توليدی آنها كمک كنيم.

وی با اشاره به اينكه برای پايدارسازی طرح‌های اجرايی مددجويان اين شهرستان بازديدهای دوره‌ای از طرح‌های اشتغال به عمل می آيد، گفت: 720 مورد بازديد در 6 ‌ماهه نخست سال جاری از طرح‌های دامپروری به‌عمل‌آمده است كه ناظران فنی و تخصصی علاوه بر نظارت، مشاوره و راهنمايی ‌های لازم را به مددجويان ارائه كرده‌اند.

مدير كمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بيله‌سوار با بيان اينكه در كنار نظارت‌های دوره‌ای، كارگاه‌های آموزشی متعددی برای بهبود كيفيت محصولات دامی مددجويان اين شهرستان برگزار می ‌شود، افزود: نحوه نگهداری و پرورش دام، رعايت بهداشت محيط، پیشگیری و درمان انواع بیماری‌های شایع دام در منطقه، تهیه‌ دارو و واکسن و نحوه‌ استفاده از داروها از جمله مطالبی است كه در كارگاه‌های آموزشی مورد بحث قرار می‌گيرد.

ابرينی با اشاره به اينكه برای افزايش سطح بهداشت فراورده‌های دامی با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان بيله‌سوار خدمات قابل‌توجهی به مجریان طرح دامپروری اين نهاد ارائه می‌شود، اعلام کرد: کمیته امداد بيله‌سوار از طريق بالابردن شاخص‌های بهداشتی، در تلاش است تا محصولات مددجویان با کیفیتی مرغوب به بازار ارائه شود.

 

انتهای پيام/ح

 

1200 طرح دامپروری تحت نظارت كميته امداد بيله‌سوار قرار دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.