احداث گاوداری 5 هزار راسی در کشت و صنعت و دامپروری پارس

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری پارس شهرستان پارس آباد گفت: در جهت توسعه گاوداری شیری در این شرکت گاوداری 5 هزار راسی احداث می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ارسلان کاظم پور، مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری پارس افزود: احداث این گاوداری را در دو فاز به میزان سرمایه گذاری ۱۲۶ میلیارد تومان مطالعه و طراحی و مکان یابی کرده ایم که در این خصوص موافقت اصولی و اخذ استعلام ها صورت گرفته است.

وی همچنین در خصوص سترش سطح باغات شرکت کشت و صنعت پارس افزود: ۷۷۰ هکتار باغات میوه در اراضی شیب دار و کم بازده احداث شده که بیشتر درختان میوه انجیر، فندق و بادام را شامل می شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس گفت: میزان ۵۴۰ هکتار از باغات با کمک های بلاعوض دولتی و ۲۳۰ هکتار با مشارکت معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شده است.

کاظم پور در خصوص نوسازی ماشین آلات و ادوات کشاورزی این شرکت نیز افزود: تعداد ۱۰ دستگاه تراکتور سنگین ، ۵ دستگاه سمپاش بوم دار 2 هزار لیتری، ۵ دستگاه دیسک سنگین، ۵ دستگاه بذر کار کمبینات پنوماتیک غلات و کلزا با میزان سرمایه گذاری حدود ۵۰ میلیارد ریال در دست اقدام است که این میزان ادوات ظرف چند ماه آینده به ناوگان شرکت اضافه خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اهمیت تولید بذر در پایداری تولید و درآمد زایی، شرکت اقدام به خرید، احداث و نصب کارخانه عمل آوری بذر و خرید دستگاه برداشت بلال ذرت نموده است و جهت تکمیل زنجیره تولید که یکی از ضرورت های اصلی سیستم بوجاری می باشد، مطالعه و خرید آن در دست اقدام می باشد.

 

انتهای پیام/ح

احداث گاوداری در پارس آباد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.