احداث گاوداری شیری 5 هزار راسی در کشت و صنعت و دامپروری پارس

مدیر عامل و عضو هیئت مدیره کشت و صنعت و دامپروری پارس از احداث گاوداری شیری 5 هزار راسی در کشت و صنعت و دامپروری پارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ارسلان کاظم پور مدیر عامل و عضو هیئت مدیره کشت و صنعت و دامپروری پارس گفت: در راستای توسعه گاوداری شیری در این شرکت تعداد ۵ هزار راس را در دو فاز به میزان سرمایه گذاری ۱۲۶ میلیارد تومان مطالعه و طراحی و مکان یابی شد که در این راستا موافقیت اصولی و اخذ استعلام ها صورت گرفته است.

وی در خصوص اقدامات شاخص انجام گرفته توسط این شرکت در راستای گسترش سطح باغات نیز افزود: ۷۷۰ هکتار از باغات میوه را در اراضی شیب دار و کم بازده احداث شده که عمدتا درختان میوه انجیر، فندق، بادام و ... را شامل می شود. میزان ۵۴۰ هکتار از این سطح از باغات با کمک های بلاعوض دولتی و ۲۳۰ هکتار با مشارکت معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی بوده است.

کاظم پور در خصوص نوسازی ماشین آلات و ادوات کشاورزی این شرکت افزود: تعداد ۱۰ دستگاه تراکتور سنگین، ۵ دستگاه سمپاش بوم دار ۲۰۰۰ لیتری، ۵ دستگاه دیسک سنگین، ۵ دستگاه بذر کار کمبینات پنوماتیک غلات و کلزا با میزان سرمایه گذاری حدود ۵۰ میلیارد ریال در دست اقدام است که این میزان ادوات ظرف چند ماه آینده به ناوگان شرکت اضافه خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: با توجه به اهمیت تولید بذر در پایداری تولید و درآمد زایی، شرکت اقدام به خرید، احداث و نصب کارخانه عمل آوری بذر و خرید دستگاه برداشت بلال ذرت کرده و جهت تکمیل زنجیره تولید که یکی از ضرورت های اصلی سیستم بوجاری بوده، مطالعه و خرید آن در دست اقدام است.

 

انتهای پیام/ح

احداث 770 هکتار از باغات میوه در اراضی شیب دار و کم بازده

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.