در گفتگو با جمعی از چاپخانه داران مه ولاتی مطرح شد:

رشد ۲۰۰ درصدی مواد اولیه در صنعت چاپ، صنعت چاپ را به نابودی می‌کشد/ حمایت از تولید کننده راه نجات صنعت چاپ است

جمعی از چاپخانه داران مه ولاتی رشد ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی مواد اولیه در صنعت چاپ را باعث نابودی صنعت چاپ دانستند و حمایت از تولید کننده را راه نجات این صنعت می‌دانند.
 
در ماه‌های اخیر افزایش قیمت در صنعت چاپ باعث شده فعالان در این حوزه با یک چالش جدی رو به رو شوند و رشد ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی برخی از اقلام مواد اولیه صنعت چاپ را گامی در نابودی صنعت چاپ تلقی کنند.

علیپور مدیر یکی از چاپخانه داران مه ولات در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛با بیان اینکه گره مشکلات صنعت چاپ به دست مسئولین باز می‌شود گفت: بزرگ‌ترین مشکل در صنعت چاپ، تولید در این عرصه است که متاسفانه صفر است و این یک حقیقت بسیار تلخ است.
 
رشد ۲۰۰ درصدی مواد اولیه در صنعت چاپ، صنعت چاپ را به نابودی می‌کشد/ حمایت از تولید کننده راه نجات صنعت چاپ است
وی با اشاره به اینکه وسایل و مواد اولیه صنعت چاپ بر اساس دلار است، افزود: بهتر است مسئولین واردات کاغذ را از سطح بالا برنامه ریزی کنند و تنها دولت می‌تواند این گره را با تخصیص ارز دولتی به صنعت چاپ باز کرده و این حوزه را از نابودی نجات دهند.

این چاپخانه دار با تاکید بر اینکه نظارت در این عرصه قابل قبول نیست، خاطر نشان کرد: متاسفانه شاهد هستیم با توجه کاهش قیمت دلار بعضی با توجیه اینکه وسایل خود را با قیمت قبل خرید کرده اند از زیر بار مسئولیت فرار می‌کنند و این امر توجه جدی مسئولین مربوطه را طلب می‌کند.


حمایت از تولید کننده چرخه صنعت چاپ را نجات می‌دهد


ابوترابی یکی دیگر از چاپخانه داران که ولاتی هم با بیان اینکه حمایت از تولید کننده چرخه صنعت چاپ را نجات می‌دهدگفت  : یکی از مشکلات اساسی ما در تمامی صنوف و از جمله صنف صنعت چاپ عدم حمایت از تولید کننده است.

وی ادامه می دهد: وقتی که از یک تولید کننده داخلی حمایت نشود نتیجه آن وابستگی کشور به واردات است به طوری که در کشور متاسفانه تولید مواد اولیه این صنعت صورت نمی‌گیرد.

این چاپخانه دار با اشاره به اینکه علاوه بر سرمایه مادی، فعلان این حوزه با توجه به اینکه با مواد شیمیایی سرکار دارند و سلامتی آنان در این حوزه به خطر می‌افتد، ادامه داد: با سرمایه گذاری یک میلیارد ریالی در این حوزه، اما سود دهی در این حوزه نسبت به گذشته وجود ندارد و اگر پشتیبانی انجام نشود، مشکلات صنعت چاپ یک تلنگر و هشدار جدی برای مسئولین مربوطه است.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه مسئولین در سمتی که در تخصص آنان است قرار ندارند و مشکل مقدم بودن رابطه‌ها از مشکلات این حوزه می‌باشد.


رد پای دلار در صنعت چاپ/ وقتی که دلار معیار قیمت در صنعت چاپ می‌شود


یکی دیگر از چاپخانه داران مه ولاتی یکی دیگر از مشکلات این صنعت را  نواسانات قیمت دلار می داند و می گوید: از دلیل رشد سرسام آور قیمت مواد اولیه در حوزه چاپ، گران شدن دلار و بی توجهی مسئولین به این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه پدیده زشت و ناپسند احتکار نیز تاثیر بسزایی در افرایش قیمت‌ها داشته است، افزود: بهتر است مسئولین با کاهش قیمت مواد اولیه باعث رونق این حوزه و چرخیدن چرخه صنعت چاپ شوند.
 
رشد ۲۰۰ درصدی مواد اولیه در صنعت چاپ، صنعت چاپ را به نابودی می‌کشد/ حمایت از تولید کننده راه نجات صنعت چاپ است
وی با تاکید بر اینکه متاسفانه قیمت‌ها از جمله کاغذ نسبت به ماه‌های اخیر حتی تا ۵۰۰ درصد رشد داشته است، خاطر نشان کرد: در کمال تاسف باید اشاره که کرد که مبنای قیمت‌ها دلار است و متاسفانه با تلاطم قیمت دلار التهاب در صنعت چاپ رخ می‌دهد و وابستگی کشور به دلار باعث رکود اقتصادی کشور می‌شود.

در پایان انتظار می‌رود مسئول با رویکرد شعار کشور که بر مبنای حمایت از تولید ملی است، با حمایت از تولید کنندگان صنعت چاپ ضمن جلوگیری از وابستگی کشور به واردات گامی در رونق بخشیدن در صنعت چاپ کشور بردارند.

گزارشگر: مهدی محدثی

انتهای پیام/ م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار