مسؤول بسیج هنرمندان استان اصفهان خبر داد

11 انجمن در بسیج هنرمندان وجود دارد

مسؤول بسیج هنرمندان استان اصفهان گفت: در بسیج هنرمندان اصفهان 11 انجمن وجود دارد که فعالیت‌های هنری سازمان را دنبال می‌کنند، شعر، هنرهای تجسمی، فیلم، عکس، نمایش خوشنویسی، تعزیه و شبیه‌خوانی و.. از آن جمله هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین الهی‌دوست  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از تأسیس سازمان بسیج هنرمندان 11 سال می‌گذرد و کلیه فعالیت‌های خود را توسط 26 پایگاه در استان اصفهان به پیش می‌برد، در واقع در ازای هر ناحیه بسیج یک کانون وجود دارد، شهر اصفهان در ناحیه امام صادق(ع) و امام رضا(ع) و امام کاظم(ع) یک کانون وجود دارد.

وی افزود: تاکنون هفت جشنواره شعر را در استان اصفهان برگزار کردیم که به صورت دوسالانه بوده است، 2 جشنواره سرود و هنرهای تجسمی، 3 جشنواره عکس، 4 جشنواره فیلم، 8 جشنواره ادبیات و 18 جشنواره نمایش و تئاتر داشته‌ایم که امسال نوزدهمین دوره آن را برگزار می‌کنیم.

مسؤول بسیج هنرمندان استان اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره عکس شهدای غواص تصریح کرد: در این جشنواره بیش از 2 هزار و 500 اثر ارسال شد که 25 اثر برگزیده شدند، کودکان محرم هم فراخوان عکس دیگری بود که اعلام شد و امسال هم فراخوان عکس شاهدان صادق با موضوع تشییع 20 شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق صورت گرفت که با استقبال خوبی مواجه شد.

وی یادآور شد: در بسیج هنرمندان اصفهان 11 انجمن وجود دارد که فعالیت‌های هنری سازمان را دنبال می‌کنند، شعر، هنرهای تجسمی، فیلم، عکس، نمایش خوشنویسی، تعزیه و شبیه‌خوانی و.. از آن جمله هستند.

الهی‌دوست با اشاره به کمک‌های بسیج هنرمندان برای ساخت کلیپ‌های ارزشی خاطرنشان کرد: در این راستا از لحاظ استودیو و شعر به افراد کمک کرده‌ایم و حمایت‌های معنوی هم در این خصوص داشته‌ایم.

وی تأکید کرد: در خصوص آمار و اطلاعات شهدای هنرمند کار درخوری صورت نگرفته بود که توسط بسیج هنرمندان، این شهدا شناسایی شدند و کتابی تحت عنوان «ستارگان هنر» به چاپ رسید که در جلد اول آن 100 شهید هنرمند معرفی شدند و جلد دوم آن تا پایان سال رونمایی خواهد شد.

مسؤول بسیج هنرمندان استان اصفهان به برگزاری دوره‌های مختلف هنری برای بسیجیان هم اشاره کرد و گفت: دوره تربیت و کادرسازی بسیج سال گذشته در قالب 160 ساعت کلاس آموزشی در حوزه تئاتر و عکس صورت گرفت و از فردا هم ثبت‌نام مجدد دوره‌های عکاسی آغاز می‌شود؛ با همین هدف، کارگاه‌های آموزشی یک‌ روزه و دو روزه داشتیم و در سال جاری یک دوره آموزشی چهار روزه برای مربیان تئاتر و سرود برگزار کردیم تا سطح معلومات آن‌ها را در حوزه تخصصی خود ارتقا دهیم.

وی به اعزام هنرمندان بسیجی به مناطق عملیاتی راهیان نور هم اشاره کرد و یادآور شد: عده‌ای از آن‌ها تا به حال در این مناطق حضور نداشتند و توانستند برای کارهای بعدی خود ایده بگیرند؛ اکنون در استان اصفهان توانسته‌ایم حدود 8 هزار نفر را در قالب بسیج هنرمندان جذب کنیم و همواره در فعالیت‌های هنری بسیج سعی داشتیم تا افرادی که در زمینه‌های هنری استعداد دارند را شناسایی کنیم.

الهی‌دوست با اشاره به مبالغ اختصاص‌یافته برای جشنواره‌های مختلف خاطرنشان کرد: در این خصوص دبیران جشنواره پیشنهادات خود را برای ما می‌آورند و طبق آن بودجه تخصصی داده می‌شود، برای مثال هزینه‌های جشنواره فیلم بیش از سایر جشنواره‌هاست و این بودجه‌بندی بسته به نوع جشنواره‌ها متفاوت است، در واقع 50 درصد اعتبارات بسیج هنرمندان از سازمان‌های دیگر تأمین می‌شود و تاکنون جشنواره‌ای نبوده که جوایز هنرمندان پرداخت نشود.

مسؤول بسیج هنرمندان استان اصفهان به اهداف جشنواره‌ها هم اشاره کرد و گفت: تربیت و کادرسازی از اهداف انواع جشنواره‌ها در بسیج هنرمندان بوده است وگرنه این جشنواره‌ها با همین عناوین درجاهای دیگری هم برگزار می‌شود و اما در  جشنواره‌های بسیج هنرمندان، شرکت‌کنندگان احساس می‌کنند حضور در این جشنواره موجب ارتقای آن‌ها شده است.

 

انتهای پیام/م

 

عضویت 8 هزار هنرمند در بسیج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار