مسجد جامعی در دوازدهمین جلسه رسمی شورای شهر مطرح کرد؛

انتقاد از استفاده ابزاری از نام اهل بیت (ع) در کنار تبلیغات اقتصادی

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: ارزش اهل بیت(ع) بسیار بیشتر از آن است که نام و نماد آن ها به صورت ابزاری مورد سوء استفاده قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با انتقاد از کنار هم قرار دادن نمادهای عزاداری و  تبلیغات اقتصادی اظهار کرد: نصب نمادهای عزاداری در کنار تبلیغات اقتصادی شرکت ها و مجموعه‌های تجاری بر خلاف قوانین مدیریت شهری است.

وی در ادامه افزود: نمادهای عزاداری و نام اهل بیت(ع)، بزرگتر و ارزشمندتر از آن هستند که در کنار تبلیغات اقتصادی نشانده شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: وقتی برخی از صندوق های خیریه و همچنین شرکت های تجاری از نمادهای عزاداری در کنار نام مجموعه خود استفاده می کنند و به مرحله ورشکستگی می رسند، نام اهل بیت(ع) و قداست آن ها زیر سوال می رود.

مسجد جامعی با اشاره به برخورد با استفاده کنندگان از نمادهای عزاداری در کنار تبلیغات اقتصادی در شهر تهران، خاطر نشان کرد: خوشبختانه به دلیل برخورد به هنگام دستگاه های مسئول، این معضل در سطح شهر تهران کمتر به چشم می خورد.

وی تاکید کرد: بخشی از مسأله تبلیغات شهری در سایر استان ها و شهرستان های کشور، در اختیار شورای شهر و اعضای این مجموعه است و امیدواریم که نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر دیگر شهرها نیز با استفاده ابزاری برخی از مجموعه ها از نمادهای عزاداری برخورد کنند.

عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: بسته شدن عکاسی تهامی در میدان بهارستان پایتخت پس از فوت صاحب این عکاسی، که بیش از ۹۰ سال قدمت تاریخی و هویتی دارد، موضوع خوشایندی در مسأله مدیریت شهری نیست.

مسجد جامعی با ابراز تأسف از تعطیلی این عکاسی ۴۰ روز پس از فوت متصدی آن،گفت: سازمان شهرداری تهران، باید نسبت به تعهدات خود در حوزه حفاظ موارد هویتی و میراثی شهر تهران همچون عکاسی تهامی عمل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار