مدیرکل ارتباطات مخابرات استان اصفهان خبرداد:

راه‌اندازی 100 مرکز ارائه اینترنت بیسیم رایگان در اماکن عمومی شهر اصفهان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مخابرات استان اصفهان از راه‌اندازی 100 مرکز ارائه اینترنت بیسیم رایگان در اماکن عمومی شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جعفر مطلب‌زاده  امروز در نشست خبری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری اظهار کرد: غیر از شرکت مخابرات، برای 15 شرکت خصوصی دیگر ارائه‌دهنده خدمات و سرویس‌های اینترنتی کشور، پروانه‌های «اف.سی.پی» صادر شده است.

وی افزود: وقتی امکان ارائه سرویس‌های اینترنتی به مخابرات واگذار شد، همزمان بخش «اکسس» نیز به این شرکت واگذار شد و شرکت‌های دیگر در بخش اکسس قدرت رقابت با مخابرات را ندارند چراکه کلیه سیم‌های تلفنی در اختیار مخابرات است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مخابرات استان اصفهان گفت: هر جایی که شرکت‌های اف.سی.پی می‌خواهد به مشتریان خود سرویس اینترنتی ارائه دهند، شرکت مخابرات موظف است امکانات لازم برا دسترسی را در اختیار آنان قرار دهد.

وی تصریح کرد: اینترنت موبایل جای خود را در میان مردم باز کرده و اپراتورهای موبایل در کشور خدمات‌ زیادی را به مردم ارائه می‌دهند و اپراتورهای موبایل مجازی نیز در حال گرفتن پروانه و مجوز فعالیت هستند.

مطلب‌زاده بیان داشت: براساس دستور وزیر ارتباطات مبنی بر ارائه اینترنت بیسیم رایگان در مکان‌های عمومی، ترمینال‌ها، پارک‌ها و اماکنی که مردم تجمع دارند، باید اینترنت بیسیم به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد و دسترسی مردم به اینترنت آسان شود و بار شبکه‌های اینترنت موبایل کاهش یابد.

وی تأکید کرد: شرکت مخابرات اصفهان به همین جهت درصدد ارائه اینترنت بیسیم رایگان در نقاطی از شهر اصفهان بوده و این امر نیازمند مجوز از شهرداری است که شهرداری نیز در این راستا قول مساعد داده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مخابرات استان اصفهان یادآور شد: شرکت مخابرات استان اصفهان نیز در حال رایزنی با شرکت‌های اف.سی.پی در کشور است تا بهترین شرکت‌ها در این زمینه با سابقه فعالیت در اصفهان را شناسایی کند و اینترنت بیسیم رایگان در اماکن عمومی مشخص شده شهر اصفهان ارائه شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری 100 مرکز ارائه اینترنت بیسیم رایگان در اماکن عمومی شهر اصفهان  راه‌اندازی خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

 

باید اینترنت بیسیم به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.