مسئول برگزاری نمایشگاه روضه رضوان:

افتتاح نمایشگاه عاشورایی «روضه رضوان» در نوش آباد

مسئول برگزاری نمایشگاه روضه رضوان گفت گفت: همزمان با ماه محرم نمایشگاه عاشورایی روضه رضوان در شهر نوش آباد گشایش یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جواد سنایی  اظهار داشت: نمایشگاه معنوی روضه رضوان در سیزدهمین دوره برپایی در فضایی به وسعت دو هزار متر مربع در مجموعه فرهنگی مذهبی خیمه گاه نوش آباد و با همت خدمتگذاران هیأت حسینی نوش آباد و با حضور پیر غلامان اباعبدالله الحسین(ع) و جمعی از مسئولین شهرستان آران و بیدگل  گشایش یافته و تا پایان ماه صفر پذیرای بازدید علاقه‌مندان است.

وی افزود: هدف اصلی از برپایی این نمایشگاه ترویج فرهنگ ولایت، عاشورا و ملموس کردن وقایع صدر اسلام به ویژه برای جوانان است.

مسئول برگزاری نمایشگاه روضه رضوان تاکید کرد: در حال حاضر ارتباط مردم با امام حسین (ع) به منابع، مساجد، حسینیه ها و هیئت ها محدود می شود به همین دلیل تصمیم گرفتیم با اندکی تغییر در این مسیر تعداد مخاطبان امام حسین (ع) را زیادتر کنیم، بنابراین شیوه ای را انتخاب کردیم که هم سمعی و بصری باشد و هم پیر و جوان بتوانند از آن بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه روضه رضوان، در ۳۰ غرفه پیش بینی شده است، ادامه داد: در این غرفه ها بخش هایی از تاریخ اسلام با استفاده از هنرهای تجسمی و به همراه صوت و تصویر روایت می شود.

گفتنی است، آئین خیمه کوبی عصر هشتم محرم الحرام و همچنین آیین سنتی مذهبی خیل عرب و خیمه برداری که در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت‌ رسیده‌ است در عصر روز یازدهم محرم الحرام در مجموعه فرهنگی مذهبی خیمه گاه برگزار می شود.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری نمایشگاه عاشورایی «روضه رضوان»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.