دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور:

چابهار در مسیر توسعه قرار گرفته

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: چابهار در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته و زیرساخت های آن با همت دولت تدبیر و امید و توجه مسئولان در حال آماده شدن است.

چابهار در مسیر توسعه قرار گرفته استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مرتضی بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد در حاشیه بازدید از طرح های اشتغالزایی منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: طرح های تولیدی و اشتغالزایی این منطقه زمینه توسعه همه جانبه چابهار را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: طرح های اشتغالزایی در منطقه آزاد چابهار برای جامعه محلی شغل های زیادی ایجاد کرده است.

بانک  تصریح کرد: توسعه و اشتغالزایی یکی از اهداف مهم مناطق آزاد کشور به حساب می آید که این امر در چابهار به خوبی در حال محقق شدن است.

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: چابهار بهترین موقعیت تجاری و اقتصادی را در کشور دارد.

بانک اظهار داشت: چابهار به دلیل متصل بودن به آبهای اقیانوسی می تواند روابط تجاری خودش با کشورهای همسایه را توسعه دهد.

افتتاح چند طرح اشتغالزایی و کلنگ‌ زنی ساخت پروژه پترو صنعت امید با هدف تولید ماشین ‌آلات فلزی در محدوده منطقه آزاد چابهار از دیگر برنامه های امروز مرتضی بانک در چابهار است.

2 کارگاه تولیدی و اشتغالزایی چاپ و کیسه‌ دوزی برنج بهار چمن و فرآوری برنج زمان تجارت نیز افتتاح شد.

بازدید از کارخانه تولیدی آریا پروفیل، کارگاه عروسک ‌سازی، شرکت روغن‌ کشی بحار تجارت، شهر توریستی رویال‌ صدف، سالن ورزشی 2 هزار نفری ورنا، دانشگاه بین‌ المللی و مرکز علمی کاربردی، هتل بزرگ سُدس، مدرسه حضرت مریم (ع) روستای تیس و تجدید میثاق با شهدای گمنام مسجد پیامبر اعظم (ص) از دیگر برنامه های مشاور رئیس جمهوری در سفر به چابهار است.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

انتهای پیام/ع

سفر دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.