مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان:

آغاز صدور روادید برای زائران اربعین

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت: دفتر کنسولگری موقت عراق در اصفهان تأسیس شده است و از امروز صدور روادید برای زائران اربعین شروع شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غلامحسین زاهدی  در خصوص آخرین آمار افراد ثبت‌نام شده در سایت «سماح» برای راهپیمایی اربعین اظهار داشت: ثبت نام از اول شهریور ماه شروع شده و همچنان ادامه دارد که تاکنون بیش از پنج هزار نفر از مردم استان اصفهان در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: دفتر کنسولگری موقت عراق در اصفهان تأسیس شده است و از امروز صدور روادید برای زائران اربعین شروع خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان در خصوص هزینه‌های ثبت نام در سامانه سماح بیان کرد: هزینه صدور روادید 40 دلار است، 25 هزار تومان بابت بیمه زائر و 11 هزار تومان برای هزینه فرآیند اجرایی کار دریافت می‌شود.

وی تأکید کرد: مسؤولیت اعزام بر عهده سازمان حج و زیارت است که شامل مراحل ثبت نام، صدور روادید و تحویل به زائر می‌شود.

زاهدی با بیان اینکه سال قبل 85 هزار نفر از طریق سامانه سماح ثبت‌نام کرده بودند، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که تعداد نفرات ثبت نامی سامانه سماح در استان اصفهان امسال به 100 هزار نفر برسد.

وی خطاب به متقاضیان سفر اربعین امسال توصیه کرد: از متقاضیان اعزام خواستاریم که سریع‌تر به سامانه «سماح» مراجعه و ثبت نام کنند تا مراحل صدور روادید نیز در زمان کمتری انجام گیرد.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان درباره تعداد موکب‌های استان اصفهان در مسیر پیاده‌روی اربعین تصریح کرد: مسؤولیت صدور پروانه و برپایی موکب‌ها با ستاد بازسازی عتبات است اما طبق آخرین آمار  حدود 60 درخواست جهت برپایی موکب اعلام شده است.

 

انتهای پیام/م

 

صدور روادید برای زائران اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار