اردوغان: کردستان عراق مدت‌هاست با موساد همکاری دارد

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد منطقه کردستان شمال عراق مدت‌هاست با سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی، موساد، همکاری می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در تجمع حزب عدالت و توسعه گفت: نقشه ترسیم شده برای کردستان عراق را نمی پذیرد و از نصب پرچم اسرائیل در این منطقه ناخرسند است.
 
او گفت: از مدت‌ها پیش است که مسئولان شمال عراق با اسرائیل همکاری می‌کنند و این اکنون برملا شده است.

اردوغان افزود: بین «استقلال» و اینکه خود را ابزار دست غربی‌ها قرار بدهید، تفاوت وجود دارد. ما جمهوری متحد ترکیه را داریم و هیچ رژیم دیگری را به رسمیت نمی شناسیم و به همین علت باید از کشور خود و حاکمیت آن دفاع کنیم. تروریست ها جایی در این کشور ندارند و هر جایی که باشند آنها را تعقیب می کنیم. 
 
او ادامه داد: عده ای حاضرند برای خلاص شدن از دست رجب طیب اردوغان و حزب عدالت و توسعه، همه کشور را به آتش بکشانند. 
 
اردوغان افزود: به تماس و همکاری با کشورهای همسایه، عراق و ایران برای حل مشکل منطقه شمال عراق ادامه خواهیم داد و اجازه نخواهیم داد طرحی که ترسیم شده است، عملی شود. نقشه ای که منطقه شمال کردستان ترسیم کرد شامل مناطق عرب نشین، ترکمن نشین و مناطق مورد اختلاف است، اما به آنها می گویم شما بخشی از تاریخ این مناطق نیستید.  
 
همچنین بینالی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه در سخنرانی خود در تجمع حزب عدالت و توسعه گفت: ترکیه آمادگی دارد برای حفظ امنیت خود در شمال عراق وارد عمل شود. 
 
انتهای پیام/
 

انتقاد شدید اردوغان از نصب پرچم اسرائیل در کردستان عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار