نخست‌وزیری عراق: دعوت مکرون از عبادی به موضوع همه‌پرسی جدایی کردستان مربوط نیست

دفتر نخست‌وزیری عراق اعلام کرد دعوتنامه‌ فرانسه برای سفر حیدر عبادی به پاریس، به موضوع همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان ارتباطی ندارد.


نخست‌وزیری عراق: دعوت مکرون از عبادی به موضوع همه‌پرسی جدایی کردستان مربوط نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «حیدر عبادی» نخست‌وزیر عراق، روز شنبه اعلام کرد دعوتنامه ای که از سوی «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه  برای بازدید از پاریس دریافت کرده درباره موضوع همه پرسی جدایی اقلیم کردستان نبوده است.

دفتر عبادی در بیانیه‌ای اعلام کرد وزرای خارجه و دفاع فرانسه که در 26 اوت به بغداد سفر کرده بودند، این دعوتنامه را به او تحویل دادند و هدف آن تقویت روابط دوجانبه و تمرکز تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم است.

این در حالی است که یک منبع آگاه در دفتر مکرون گفت عبادی دعوت رئیس جمهور فرانسه را برای سفر به پاریس در 5 اکتبر با هدف گفتگو درباره همه پرسی جدایی  اقلیم کردستان عراق پذیرفته است.

در بیانیه عبادی آمده است او و مکرون پس از همه پرسی روز دوشنبه کردستان تماس تلفنی داشته اند و در این گفتگو بحثی درباره لزوم به رسمیت شناختن درخواست جدایی کُردها مطرح نشده است.

انتهای پیام/

رد ارتباط دعوت مکرون از عبادی برای سفر به پاریس به موضوع همه پرسی کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد نوروزی
۱۵:۰۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
اول فرانسه حرف دلشو با شایعه و واقیعت قاطی میکنه بعد حرف الکی راستکی میشه
آخرین اخبار