نرخ بیکاری در استان قزوین کمتر از میانگین کشوری

استاندار قزوین در کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری نرخ بیکاری در استان را ده و نه دهم درصد اعلام کرد عبد المحمد زاهدی گفت : نرخ بیکاری در کشور حدود ۱۲ درصد است .

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبد المحمد زاهدی ، وضعیت اشتغال در استان را مطلوب ارزیابی نکرد و گفت : برای کاهش نرخ بیکاری باید از همه ظرفیتهای استان استفاده کرد .

وی استفاده از ظرفیتهای خالی واحدهای تولیدی را یکی از راهکارهای افزایش اشتغال دانست .

زاهدی گفت : واحدهایی تولیدی که به دلیل فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات و یا کمبود نقدینگی غیر فعال و یا نیمه فعالند باید دوباره راه اندازی شوند .

وی ایجاد مشاغل خرد را از دیگر راهکارها ذکر و بیان کرد : همزمان با سرمایه گذاری در صنایع و تولیدات بزرگ و متوسط ، پرداختن به مشاغل خرد هم ضروری است .

زاهدی تاکید کرد که باید دقت کرد که مشاغل خرد به مشاغل موقت تبدیل نشود و برای جلوگیری از بروز این مشکل باید برای تامین مواد اولیه ، منابع مابی و بازار فروش آنها برنامه ریزی کرد .

استاندار به بهبود فرایند سرمایه گذاری هم اشاره کرد و گفت : برای افزایش رغبت سرمایه گذار به سرمایه گذاری باید زمان صدور مجوزها ، زمان ارائه خدمات کوتاه شود .

عبد المحمد زاهدی اضافه کرد : گردشگری زمینه بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال زود بازده در استان است و با توجه به اینکه قزوین یک مسیر گردشگری است باید امکانات و شرایطی را فراهم کرد که گردشگر در استان اقامت داشته باشد و هزینه کند .

انتهای پیام/

 

برگزاری کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.