رازانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سازمان اداری با تفکیک دو معاونت اقتصادی و توسعه منابع انسانی مخالف است

استاندار سابق کرمانشاه گفت: سازمان اداری به دلیل جلوگیری از بزرگ شدن، دربرابر تفکیک دو معاونت اقتصادی و توسعه منابع انسانی مقاومت می‌کند.

مقاومت‌هایی برای احیا معاونت اقتصادی استانداری‌ها صورت می‌گیرد/ادغام دو معاونت باعث تضعیف هر دو جایگاه خواهد شد/ احیا نشدن معاونت اقتصادی اهداف برنامه ششم را محقق نمی‌کنداسدالله رازانی استاندار سابق کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ضرورت احیاء معاونت اقتصادی استانداران، اظهار کرد: مشکل اساسی کشور و مردم مسائل اقتصادی و اشتغال است.

وی با بیان اینکه مدیریت‌های منطقه‌ای در حل مشکل مناطق تاثیر بسزایی دارد، افزود: نظام اداری نمی‌تواند صرفا به طور متمرکز از تهران و مرکزیت سیاسی کشور مسائل ریز و درشت را مدیریت کند چراکه معتقدم ناموفق بودن این روش ثابت شده است.

رازانی ادامه داد: امروز سازمان اداری استانداری‌ها گسترده شده است و ستاد استانداری، فرمانداری‌ها، بخشداری و دهیاری‌ها، وظیفه انجام امور اداری عظیمی بر عهده دارند همچنین تصدی امور اداری، مالی و پشتیبانی استانداری و امور اقتصادی استان به دست یک معاون امکان پذیر نخواهد بود.

استاندار سابق کرمانشاه گفت: اداره معاونت اقتصادی و توسعه منابع انسانی، نیروی اصلی خود را می‌طلبد و امور اقتصادی استان هم فرد متخصص در امور اقتصادی را نیاز دارد؛ بنابراین تفکیک این دو حوزه از یکدیگر، امری ضروری است چراکه باید یک معاونت مستقل هر یک از این امور را اداره کند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل ترس از گسترش سازمان اداری، مقاومت‌هایی برای تفکیک دو معاونت اقتصادی و توسعه منابع انسانی صورت می‌گیرد اما لازم به یادآوری است که تفکیک نشدن این دو معاونت از یکدیگر مانع دستیابی به اهدافمان در برنامه ششم توسعه می‌شود.

رازانی تصریح کرد: معاونی که هر دو این پست‌ها را به عهده دارد تنها در یک بخش متخصص است از این رو یک حوزه تقویت و حوزه دیگر تضعیف خواهد شد.

استاندار سابق کرمانشاه یادآور شد: رشد 8 درصدی اقتصاد قرار نیست فقط در تهران حاصل شود اگر خواستار تحول اقتصادی در استانها هستیم باید متولی خاص این امر که احیاء معاونت اقتصادی مستقل است، احیاء شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.