رئیس‌جمهور فیلیپین: اگر دست داشتن پسرم در قاچاق مواد مخدر ثابت شود، دستور قتلش را می‌دهم

رودریگو دوترته از زمان به قدرت رسیدن تمام تمرکز خود را به مبارزه با مواد مخدر معطوف کرده است.

رئیس‌جمهور فیلیپین: اگر دست داشتن پسرم در قاچاق مواد مخدر ثابت شود، دستور قتلش را می‌دهمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین روز پنجشنبه اعلام کرد اگر اتهامات قاچاق مواد مخدر که علیه پسرش مطرح شده است، اثبات شود، دستور قتل پسرش را خواهد داد و مأموران پلیسی که او را بکشند، از هر گونه پیگرد در امان خواهند بود.

پائولو دوترته 42 ساله به تازگی توسط یک کمیته تحقیق سنا به اتهام قاچاق مواد مخدر که یک سناتور مخالف علیه او مطرح کرده است، بازجویی شد.

پائولو دوترته عضویت در یک گروه چینی را که مسئول وارد کردن یک محموله بزرگ متامفتامین به فیلیپین از چین شناخته می شود، رد کرد.

رئیس جمهور فیلیپین به طور مشخص به این اتهامات اشاره نکرد اما آنچه را که در دوران مبارزات انتخاباتی در سال 2016 اعلام کرده بود، دوباره تکرار کرد از جمله اینکه هیچ‌یک از فرزندانش در قاچاق مواد مخدر دست ندارند و اگر مشخص شود که دست دارند به شدت مجازات خواهند شد.

دوترته سه‌شنبه شب در یک سخنرانی در جمع کارکنان دولت در کاخ ریاست جمهوری در مانیل اعلام کرد: «من قبلا گفتم که دستور من این است: اگر فرزندانم درگیر قاچاق مواد مخدر شوند، آنها را بکشید تا مردم حرفی برای گفتن نداشته باشند.»

وی افزود: «بر همین اساس من به پولونگ (نام مستعار پائولو پسرش) گفتم اگر تو گیر بیفتی دستور من کشتن تو است و من از مأموران پلیسی که تو را بکشند حمایت خواهم کرد.»

دوترته 72 ساله سال 2016 به لطف اظهارات تند و آتشین در مبارزات انتخابتی به پیروزی رسید. او قول داده بود با کشتن 100 هزار قاچاقچی و معتاد، قاچاق مواد مخدر را ریشه کن کند. از زمان به قدرت رسیدن او، پلیس اعلام کرد از کشتن بیش از 3800 نفر خبر داد و هزاران تن دیگر نیز در شرایط نامشخص کشته شدند.

 

انتهای پیام/

 

رئیس‌جمهور فیلیپین دستور قتل پسرش را صادر کرد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار