اعلام آمادگی استرالیا برای کمک به فیلیپین در مبارزه با داعش

وزیر خارجه استرالیا اعلام کرد کشورش آماده کمک به دولت فیلیپین برای مبارزه با تروریسم از جمله گروه داعش است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ «جولی بیشاپ»، وزیر خارجه استرالیا، اعلام کرد کشورش آماده است نیروهای نظامی خود را برای مشاوره و آموزش ارتش فیلیپین، که درگیر نبرد با تروریست‌های داعش در شهر ماراوی است، به این کشور اعزام کند.

بیشاپ گفت این پیشنهاد را در جریان گفتگو با «رودریگو دوترته»، رئیس‌جمهور فیلیپین، اوایل ماه جاری در مانیل مطرح کرده است.

وزیر خارجه استرالیا در ادامه افزود: این پیشنهاد با هدف کمک به دولت فیلیپین در مبارزه با تروریسم ارائه شده است. همانطور که ما از ارائه کمک، مشاوره و آموزش به دولت عراق حمایت می‌کنیم، آماده هستیم از دولت فیلیپین نیز حمایت کنیم. نیروهای نظامی فیلیپین کاملا درگیر یک جنگ خونین با داعش هستند.

رئیس جمهور فیلیپین هنوز به این پیشنهاد استرالیا پاسخ نداده است.

در ماه ژوئن 5 غیرنظامی در شهر ماراوی به دست تروریست‌های داعش کشته شدند و از آن پس درگیری میان نیروهای ارتش فیلیپین و تروریست‌ها آغاز شد. فقط در سه هفته نخست از این درگیری، بیش از 100 نفر از جمله نیروهای امنیتی، تروریست‌ها و مردم غیرنظامی کشته شدند.

کانبرا نگران گسترش نفوذ داعش و دیگر گروه‌های افراطی در منطقه جنوب شرق آسیا است که می‌تواند در دراز مدت امنیت و منافع استرالیا را در این منطقه به خطر اندازد.

با توجه به افزایش تنش‌ها در منطقه شرق آسیا به دلیل آزمایش‌های موشکی کره شمالی و تهدیدات آمریکا، نگرانی کانبرا بی‌دلیل نیست. به ویژه، آزمایش اخیر کره شمالی که طی آن یک موشک میان برد از فراز آسمان ژاپن عبور کرد، با واکنش تند کره جنوبی و آمریکا مواجه شد.

 

انتهای پیام/

پیشنهاد کمک استرالیا به فیلیپین برای مبارزه با داعش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار