دوترته خطاب به پلیس: احمق‌هایی که تسلیم نمی‌شوند را بکشید

رئیس‌جمهور فیلیپین از پلیس این کشور خواست کسانی که در مقابل بازداشت شدن مقاومت می‌کنند را بکشد.

دوترته خطاب به پلیس: احمق‌هایی که تسلیم نمی‌شوند را بکشیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دو روز پس از اینکه صدها نفر از مردم فیلیپین مراسم خاکسپاری نوجوانی که توسط پلیس به قتل رسیده بود را به تظاهراتی علیه «رودریگو دوترته» رئیس‌جمهور فیلیپین تبدیل کردند، او روز دوشنبه به نیروهای پلیس گفت آنها می‌توانند «احمق‌هایی» را که در مقابل بازداشت شدن مقاومت می‌کنند، بکشند.

دوترته در حال سخنرانی در قبرستان «قهرمان» واقع در حومه «مانیل» بود که به یکباره متن آماده‌شده سخنرانی را رها کرد و خطاب به رئیس پلیس یک شهر جنوبی که شهردارش در جریان جنگ علیه مواد مخدر کشته شده بود، گفت: «وظیفه شما این است که بر کسی که در مقابل بازداشت شدن مقاومت می‌کند غلبه کنید... اگر او مقاومت می‌کند و رفتارش خشونت‌آمیز است... آزادید که آن احمق را بکشید. این دستور من به شماست».

دوترته در ادامه افزود قتل و آدم کشی غیرقانونی است و پلیس باید هنگام انجام وظایفش قانون را به اجرا درآورد.

دوترته در زمان برگزاری کمپین‌های انتخاباتی وعده داد جنگ مرگباری را علیه قاچاق مواد مخدر آغاز کند و پس از پیروزی در انتخابات این وعده را عملی کرد. هزاران نفر از مردم در جریان این مبارزات کشته شده‌اند و جامعه بین المللی این خشونت را مورد انتقاد قرار داده است.

مخالفت‌های داخلی با این تصمیم دوترته به طور کامل سرکوب شده‌اند؛ اما پس از اینکه یک پلیس مبارزه با مواد مخدر در 16 اوت دانش‌آموزی را به قتل رساند مردم فیلیپین خشمگین شدند و به تظاهرات دست زدند.

بیش از هزار نفر از جمله راهبه‌ها، کشیشان و صدها نوجوان در مراسم خاکسپاری این نوجوان 17 ساله شرکت کردند و آن را به یکی از بزرگترین تظاهرات علیه کمپین مبارزه با مواد مخدر دوترته تبدیل کردند.

به گفته شاهدان و با استناد به فیلم یک دوربین مدار بسته پلیس این نوجوان را در شمال مانیل به داخل یک خیابان تاریک و کثیف می‌کشد و پس از شلیک به سرش او را در همانجا رها می‌کند.

این در حالیست که پلیس می‌گوید ابتدا این نوجوان تیراندازی به آنها را آغاز کرده و آنها برای دفاع از خود او را کشته اند. سخنگوی دوترته و وزیر دادگستری فیلیپین این عمل خشونت‌آمیز را یک «استثنا» توصیف کرده‌اند.

انتهای پیام/

دستور رئیس جمهور فیلیپین به پلیس برای کشتن خشونت‌طلبان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار