در حالی‌که دوترته از مبارزه با مواد مخدر در کشورش دم می‌زند؛

اتهام پسر رئیس‌جمهور فیلیپین به مشارکت در قاچاق محموله مواد مخدر

پسر رئیس‌جمهور فیلیپین اتهام ارتباط با پرونده قاچاق یک محموله مواد مخدر به ارزش ۱۲۵ میلیون دلار را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ «رودریگو دوترته»، رئیس جمهور فیلیپین، یک جنگ خونین تمام عیار علیه فساد مالی و قاچاقچیان مواد مخدر در این کشور به راه انداخته است؛ اما خبرها حاکی از آن است که رد پای پسر ارشد وی در برخی از پرونده های مشکوک به فساد به چشم می خورد.

اتهام پسر دوترته به مشارکت در قاچاق محموله مواد مخدر

«پائولو دوترته»، پسر بزرگ رئیس جمهور فیلیپین، معاونت شهرداری «داوائو» را در اختیار دارد و پیش از این نیز به فساد در گمرک متهم شده بود. دوترته گفته بود اگر اتهام فساد مالی پسرش در گمرک ثابت شود وی حاضر است استعفا دهد؛ اما این موضوع تا امروز اثبات نشده است.

در جدیدترین اتهام مطرح‌شده علیه پسر دوترته، وی به ارتباط داشتن با یک محموله قاچاق مواد مخدر متهم شده که بوسیله نیروهای پلیس کشف و ضبط شده است. این محموله از چین به سمت فیلیپین در حرکت بود و ارزش آن 125 میلیون دلار تخمین زده شده است. مخالفان رئیس جمهور فیلیپین تاکید دارند پائولو با سوءاستفاده از موقعیت سیاسی خود به این محموله قاچاق کمک کرده تا به بندرگاه مانیل وارد شود. پسر دوترته هرگونه ارتباط با این محموله قاچاق را تکذیب کرده است.

رودریگو دوترته از پسرش خواست در جلسه سنا که برای رسیدگی و تحقیق درمورد این مسئله تشکیل شده بود، شرکت کند؛ اما به وی توصیه کرد می تواند از حق خود برای پاسخ ندادن به سوالات و سکوت اختیار کردن استفاده کند.

پائولو دوترته در این جلسه گفت: نمی توانم به بازجویی پاسخ دهم که بر پایه شایعات شکل گرفته است. حضور من در این جلسه صرفا به دلیل مردم فیلیپین و مردم شهر داوائو است.

اتهام پسر دوترته به مشارکت در قاچاق محموله مواد مخدر

اشاره پائولو به مردم داوائو به آن دلیل است که پدرش پیش از رسیدن به ریاست جمهوری فیلیپین، بیش از دو دهه شهردار آن بود.

رودریگو دوترته که به دلیل اجرای شعارهای انتخاباتی اش در مبارزه با فساد و مواد مخدر با انتقادات بسیار داخلی مواجه است، از سوی کشورهای غربی و سازمان ملل نیز به دلیل قتل عام هزاران نفر، تحت فشار قرار دارد.

خبرهای غیر رسمی حاکی است، از سال گذشته و آغاز عملیات مقابله پلیس فیلیپین با عاملان مواد مخدر در این کشور بیش از 8 هزار نفر کشته شده اند.

اتهام پسر دوترته به مشارکت در قاچاق محموله مواد مخدر

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار