معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه؛

باید سالانه 10 درصد کاهش سزارین داشته باشیم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:اجرای نظام مراقبت مرگ مادر و ترویج زایمان طبیعی در دفتر مامایی را از جمله موفقیت های این حوزه اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛هوشنگ امیریان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در بیمارستان های استان کرمانشاه نزدیک 47 درصد زایمان به روش سزارین است و طبق برنامه باید سالانه 10 درصد کاهش سزارین داشته باشیم که توفیقات خوبی در این زمینه به دست آمده است.

امیریان با بیان اینکه بیشتر بیماران خاص یا دارای ms بوده و یا تحت همودیالیز قرار دارند گفت: اداره بیماری های خاص و پیوند اعضاء استان جزو ده مرکز پایلوت برتر کشور است و خوشبختانه در سال جاری تعداد 11 مورد اهدای عضو داشته ایم و در تلاشیم تا زمینه برداشت اعضاء در استان را نیز فراهم نمائیم.

وی در مورد مراکز mmt گفت: 123 مرکز فعال شامل 91 مرکز در شهر کرمانشاه و 32 مرکز در سایر شهرستان ها داریم که بیماران مربوطه را تحت درمان قرار داده اند.

امیریان از درخواست 90 نیروی تخصصی از وزارت بهداشت و اختصاص 53 پزشک متخصص به استان خبرداد و گفت: نیازمندی ما در این زمینه بسیار زیاد است و با نظر مساعد وزیر بهداشت امیدواریم کاستی های استان ما در این زمینه برطرف شود.

وی تعداد مؤسسات پزشکی استان را 1811 مرکز عنوان کرد و گفت: این مراکز شامل 527 مطب عمومی ، 280 متخصص ، 300 مطب دندانپزشکی و نیز 21 کلینیک دندانپزشکی ، 4 کلینیک تخصصی و 42 کلینیک عمومی و... است که تحت پوشش نظارت این معاونت قرار دارند.

انتهای پیام/ز

در سال جاری تعداد 11 مورد اهدای عضو داشته ایم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.