کرمانشاه؛

1300 ماما در استان مشغول فعالیتند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: یک‌هزار و 300 ماما در حوزه بهداشت و درمان استان کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ساره محمدی اظهار داشت: یکی از بسته‌ها برای شاخص‌های سلامت مادران در طرح تحول سلامت، توسعه زایمان طبیعی در راستای سلامت مادر و کودک است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی در استان اشاره و بیان کرد: ماماها نقش کلیدی و غیرقابل انکاری در کاهش میزان مرگ و میر مادر و نوزاد دارند، چرا که فرایند زایمان طبیعی را تسهیل و از سزارین‌های غیرضروری جلوگیری می‌کنند.

وی با تاکید به نقش ماماها در ارتقای سلامت مادران و افزایش زایمان طبیعی، گفت: ماماها با برقراری رابطه‌ای دوستانه با مادران، فرایند زایمان طبیعی را تسهیل و از سزارین‌های غیرضروری جلوگیری می‌کنند.

این مسئول با اشاره به فعالیت یک‌هزار و 300 ماما در حوزه بهداشت و درمان استان کرمانشاه، یادآور شد: امسال روز جهانی ماما با شعار«ماما ماماها‌، مادران و خانواده‌ها همراه هم در طول زندگی» نامگذاری شده که نشان از اهمیت مراقبت‌های مامایی در این حوزه است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.