کرمانشاه؛

جزییاتی از ماجرای سقط جنین مادر باردار پاوه ای

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جزییاتی از ماجرای سقط جنین مادر باردار پاوه ای ارائه کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:روز 17 مهرماه، مادر باردار 32 ساله‌ای که اولین فرزند خود را باردار بوده به مرکز بهداشت شهرستان پاوه مراجعه می‌کند که در مرکز بهداشت، ماما با توجه به علائم مادر باردار که از درد پهلو و مختصر خونریزی شکایت داشته تشخیص «تهدید به سقط» می‌دهد و به صورت فوری مادر باردار را به زایشگاه ارجاع می‌دهد.

ساره محمدی گفت: با مراجعه به زایشگاه با شرح حالی که از مادر باردار گرفته می‌شود با توجه به اینکه مادر بی‌قرار نبوده و تنها درد پهلو را عنوان می‌کند، این موضوع بیشتر به ذهن پرسنل می‌رسد که علائم مربوط به درد کلیه است و بر همین اساس مریض از روند تهدید به سقط، وارد روند درد کلیه شده و درخواست آزمایش ادرار و سونوگرافی برای او می‌شود.

محمدی افزود: پس از طی این مراحل با بستری نشدن بیمار و رفتن بیمار به منزل، متاسفانه جنین مادر باردار که 22 هفته عمر داشته سقط می‌شود.

وی گفت: در این زمینه قصور و کوتاهی سه نفر از پرسنل شیفت صبح و بعداز ظهر محرز شده و پرونده این سه نفر به نظام پزشکی و هیات تخلفات کارکنان ارجاع شده که هیات بدوی در نظام پزشکی در خصوص میزان قصور و برخورد با این افراد تصمیم‌گیری می‌کند.

محمدی تصریح کرد: مریض با فوریت ارجاع آمده و قطعا پرسنل باید نحوه دیگری برخورد می‌کردند و متاسفانه پرسنل شیفت صبح شرح درستی از وضعیت بیمار ثبت نکردند که شیفت بعدازظهر مطلع باشد و در نهایت سه نفر در هر دو شیفت قصورشان محرز شده و به نظام پزشکی معرفی شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: جنین 22 هفته بوده و حتی اگر در بیمارستان هم به دنیا می‌آمد احتمال کمی برای زنده ماندن او وجود داشت.

وی با بیان اینکه سه نفری که قصورشان در این پرونده محرز شده هم اکنون مشغول به کارند، گفت: این منصفانه نیست در حالی که حکم این افراد و میزان قصور آنها از سوی نظام پزشکی و هیات تخلفات اداری اعلام نشده، این سه نفر را که بیمارستان به شدت به حضورشان نیاز دارد از کار بیکار کنیم.

محمدی خاطرنشان کرد: متخصص زنان و زایمان نارسایی دهانه رحم را هم برای این بیمار تشخیص داده و با سیر پیش‌رونده‌ای که این مادر باردار داشته امکان سقط جنین در بیمارستان هم وجود داشته، اما سوال و مسئله ما این است که چرا این اتفاق(سقط) برای مادر در منزل افتاده و این مادر باردار باید در بیمارستان بستری می‌شده است.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، ماجرا ، سقط ، جنین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار