اشاره وزیر دفاع آمریکا به وجود گزینه‌های نظامی علیه کره ‌شمالی

«جیمز متیس» ضمن اشاره به گزینه‌های نظامی آمریکا در برابر کره شمالی از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، "جیمز متیس"، وزیر دفاع آمریکا، روز دوشنبه از وجود گزینه‌های نظامی علیه کره شمالی سخن گفت که کره جنوبی را در برابر ضدحمله مرگبار همسایه شمالی خود در امان نگه خواهند داشت اما از بیان جزئیات بیشتر درباره این گزینه‌ها و اینکه آیا استفاده از تسلیحات کشنده را نیز شامل می‌شوند، خودداری کرد.

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به این سوال که چه گزینه‌ نظامی را آمریکا بدون در معرض خطر قرار دادن سئول علیه کره شمالی در اختیار دارد، تنها با اشاره به وجود این گزینه‌ها از بیان توضیحات بیشتر امتناع کرد.

گفتنی است سئول، پایتخت کره جنوبی در تیررس پیونگ‌یانگ قرار دارد که دارای سلاح‌های هسته‌ای، جنگ‌افزار‌های متعارف و همچنین زرادخانه‌های تسلیحات شیمیائی و بیولوژیکی فراوانی است.

 متیس در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد آمریکا عیله کره شمالی از "تسلیحات مرگبار" استفاده کند، گفت: من نمی‌خواهم وارد این بحث شوم.

نیکلی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد نیز در روز یکشنبه با بیان اینکه شورای امنیت سازمان ملل تمام گزینه‌های خود را برای محدود کردن برنامه هسته‌ای کره شمالی استفاده کرده است، گفت: واشنگتن شاید مجبور شود پرونده پیونگ یانگ را به پنتاگون واگذار کند.

گزینه‌های که در حال حاضر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اختیار دارد شامل اقدامات غیرمرگباری مانند محاصره دریایی به منظور اعمال تحریم‌های جدید علیه کره شمالی، حملات سایبری و استقرار سلاح‌های جدید در کره جنوبی، جایی که آمریکا ۲۸۵۰۰ نیروی نظامی دارد، است.

مقام‌های کره‌جنوبی هم احتمال استقرار سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در خاک خود را بیشتر از قبل می‌دانند. متیس اذعان کرد که با همتای کره‌ای خود در این باره صحبت کرده است اما از تایید اینکه آیا چنین گزینه‌ای تحت بررسی قرار دارد یا خیر،‌ امتناع کرد.

وی گفت: ما آمادگی انجام هر گونه مذاکراتی را برای حل بحران کره با متحدانمان داریم.

ترامپ ماه گذشته با اشاره به اینکه استفاده از هرگونه  تسلیحات کشنده علیه کره شمالی، می‌تواند فاجعه بار باشد با به کار بردن عباراتی مانند " آتش و خشم" در حقیقت کره شمالی را به جنگ هسته‌ای تهدید کرد.

هر گونه درگیری در شبه جزیره کره به راحتی می‌تواند منجر به تلفات فاجعه باری از زمان جنگ دو کره در فاصله سال‌های 53 - 1950 شود که جان بیش از ۵۰ هزار آمریکایی و میلیون‌ها کره‌ای را گرفت و در نهایت با یک پیمان آتش‌بس به حالت ترک مخاصمه نه یک معاهده صلح به پایان رسید.

ارتش آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که مانور نظامی اخیر این کشور با کره جنوبی و استقراریک جفت بمب افکن B-۱B و جت‌های جنگنده F-۳۵ در شبه جزیره کره با هدف جلوگیری از اقدامات تحریک آمیز کره شمالی صورت گرفته است.

با تمامی این تفاسیر و با وجود سخنان و موضع گیری‌های شدید مسئولان آمریکایی و کره شمالی، تا کنون هیچ موضع‌گیری نظامی که نشان از درگیری نظامی قریب الوقوع بین دو کشور باشد، وجود نداشته است.

 انتهای پیام/

وزیر دفاع آمریکا از وجود گزینه‌های نظامی علیه کره شمالی سخن گفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
کره جنوبی بیشتر از ناحیه آمریکا در معرض تهدید قرار دارد . مردم دو کره یک ملت هستند و هیچگاه یکدیگر را نابود نمی کنند . آمریکا باید از منطقه خارج شده و اجازه بدهد ملت کره مشکلاتشان را خودشان با مسالمت و مذاکره حل کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
کره جنوبی بیشتر از ناحیه آمریکا در معرض تهدید قرار دارد . مردم دو کره یک ملت هستند و هیچگاه یکدیگر را نابود نمی کنند . آمریکا باید از منطقه خارج شده و اجازه بدهد ملت کره مشکلاتشان را خودشان با مسالمت و مذاکره حل کنند .
آخرین اخبار