معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

حجاج بوشهری در سلامت کامل هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: به جز چند مورد بیماری تنفسی خفیف، مورد حادی از بیماری در بین حجاج مشاهده نشد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالمحمد خواجه‌ئیان پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: یک تیم  21 نفره هر یک از حجاج هم استانی را در هنگام ورود، از لحاظ وجود بیماری‌های عفونی و تنفسی مورد معاینه و بررسی قرار دادند.

وی گفت: این تیم متشکل از پرسنل پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی هوایی بوشهر، پزشک و کارشناسان منتخب مرکز بهداشت شهرستان بوشهر بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: این معاینات به منظور جلوگیری از انتقال بیماری‌های واگیردار از خارج به داخل کشور صورت می‌گیرد.

وی افزود: در این معاینات درجه حرارت بدن تمام زائران با استفاده از تب‌سنج‌های لیزری اندازه‌گیری شده و افراد تب‌دار و همچنین کسانی که سایر علایم بیماری‌های تنفسی را داشته باشند آموزش‌های لازم در رابطه با پیشگیری از انتقال بیماری را دریافت کرده و در صورت لزوم برای بررسی بیشتر به مراکز درمانی ارجاع می‌شوند.

بیش از هزار نفر زائر حج تمتع و عوامل اجرایی همراه آنان، در قالب چهار پرواز طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه به استان بازگشتند.

 

انتهای پیام/ی

 

بازگشت حجاج بوشهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.