۶۹۰۵ گلستانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان گفت: امسال درعملیات انتقال حجاج بیت الله الحرام، ۶ هزار و ۹۰۵ زائر گلستانی از طریق فرودگاه گرگان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

و به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،و به نقل از اداره کل فرودگاه‌های استان، رامین آذری با اعلام اینکه فرودگاه گرگان وظیفه اعزام ۸ درصد کل حجاج ایرانی را برعهده دارد، افزود: پس از تهران و مشهد، گرگان سومین ایستگاه از نظر تعداد حجاج اعزامی است.


وی با بیان اینکه تعداد حجاج گلستانی نسبت به سال ۹۴ بیش از ۲۸۰ درصد رشد دارد، اظهارداشت: افزایش تعداد حجاج در حالی صورت می‌گیرد که آمار‌ها حکایت از رشد ۱۲۰ درصدی پرواز‌های داخلی فرودگاه گرگان نیز دارد.


به گفته آذری، فرودگاه گرگان اینک با بهره گیری از یک ترمینال مشترک (داخلی و خارجی) پذیرش و اعزام مسافرین را انجام می‌دهد.


وی افزود که در زمان اعزام و پذیرش پرواز‌های حج با توجه به محدودیت فضا در ترمینال، اپرون و دیگر محوطه‌های فرودگاهی و با توجه به تداخل پروازی و مسافری، مشکلاتی را در پیش خواهیم داشت که تلاش می‌شود با برنامه ریزی دقیق و با استفاده از فعال کردن همه ظرفیت‌ها و نیروها، خللی در امر خدمت رسانی به مسافرین ایجاد نشود.


اعزام حجاج گلستانی به سرزمین وحی از ۲۵ مرداد لغایت ۳ شهریور انجام و زمان بازگشت آن‌ها ۲۵ شهریور لغایت ۳ مهر ماه خواهد بود.
هم اینک فرودگاه بین المللی گرگان در طول هفته پذیرای حدود ۸۸ پرواز ورودی و خروجی داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/پ

افزایش تعداد حجاج گلستانی  در سفر به سرزمین وحی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.