مسعودی فرید:

توانمندسازی آحاد جامعه، سیاست اصلی سازمان بهزیستی است/ خروج 17 هزار زن سرپرست خانوار از چرخه حمایتی بهزیستی در سال 95

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: توانمندسازی آحاد جامعه، سیاست اصلی سازمان بهزیستی است و سال گذشته با اجرای طرح توانمندسازی 17 هزار زن سرپرست خانوار از چرخه حمایت این نهاد خارج شدند.

توانمندسازی آحاد جامعه، سیاست اصلی سازمان بهزیستی است/ خروج 17 هزار زن سرپرست خانوار از چرخه حمایتی بهزیستی در سال 95به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در همایش منطقه ای روز ملی خانواده که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: نهاد خانواده از گذشته تا کنون با تغییر و تحولات بسیاری همراه بوده است.

وی افزود: اگر در گذشته‌ای نه چندان دور، فرزندان شغل پدر را دنبال می‌کردند و به زندگی ادامه می‌دادند، امروز این مسأله مصداق ندارد و چندان مورد استقبال نیست.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: موضوع ازدواج و تشکیل خانواده تغییرات فراوانی را در افراد ایجاد می‌کند.

مسعودی فرید ادامه داد: جامعه پذیر کردن فرزندان در گذشته در درون خانواده‌ها انجام می‌شد و امروز این موضوع به شدت تحت تاثیر پیشرفت تکنولوژی قرار دارد.

وی گفت: طرح پیمایش خانواده از سال گذشته و با هدف نمونه گیری از وضعیت اجتماعی خانواده‌ها با مدیریت جهاد دانشگاهی در حال اجرا است و مباحثی چون سبک فرزندپروری، وضعیت اقتصادی و اجتماعی خانواده‌ها در این طرح مورد بررسی قرار گرفت و در سال جاری نیز ادامه می یابد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی خاطر نشان کرد: دولت به معنای عام باید برای حمایت از خانواده‌ها پیش قدم شود و با رویکردهای موثر به فکر بنیان خانواده باشد، از طرف دیگر خود مردم هم باید در اجرای طرح های حمایتی مشارکت کنند.

مسعودی فرید تاکید کرد: سیاست اصلی سازمان بهزیستی کشور بر توانمند سازی آحاد مردم است و بر همین اساس در سال گذشته، 180 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش حمایت سازمان بهزیستی قرار داشتند.

وی با اشاره به خروج 17 هزار زن سرپرست خانوار از چرخه حمایت سازمان بهزیستی کشور در سال گذشته، گفت:با خروج این 17 هزار زن سرپرست خانوار، اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با موفقیت 14 درصدی همراه بوده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: هم اکنون طرح تقسیم کار ملی با مشارکت 18 کارگروه، در حال اجرا است و سازمان بهزیستی کشور به عنوان مجری و مدیریت کننده یکی از این کارگروه ها با عنوان کارگروه زنان سرپرست خانوار، در این طرح مشارکت می کند.

حبیب الله مسعودی فرید یادآور شد: کارگروه زنان سرپرست خانوار از چهار گروه زنانی که همسر آن‌ها فوت کرده است، زنانی که از همسر خود طلاق گرفته اند، زنانی که همسر از کار افتاده دارند و در گروه چهارم زنانی که تا به حال ازدواج نکرده اند، تشکیل شده است.

وی افزود: همچنین طرح تقسیم کار ملی هفته آینده به شورای عالی اجتماعی وزارت کشور ارسال می‌شود و بر اساس این طرح برای هر کدام از این زنان سرپرست خانوار سیاست های جداگانه ای تدوین خواهد شد.

تدوین سند توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

وی افزود: بر اساس ماده 80 برنامه ششم توسعه، سند توانمندسازی زنان سرپرست خانوار توسط معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری تدوین شده است.

معاون امور اجتماعی یادآور شد: بهزیستی به عنوان یکی از زیرگروه‌های سند تدوین شده در مبحث توانمندسازی زنان سرپرست خانوار حضور دارد و فعالیت خود را در این راستا با جدیت دنبال می‌کند.

مسعودی فرید تاکید کرد: هر روز، روز خانواده است و در راستای تحقق بخشی وجود خانواده‌های متعادل و موفق، مجموعه هایی چون وزارت آموزش و پرورش، مهدکودک‌ها و رسانه ملی در تقویت و الگوسازی مناسب و همچنین ارائه الگوهای مناسب از خانواده خوب، نقش و جایگاه قابل توجهی را دارا هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار