کلینتون: ترامپ از نژادپرستان حمایت و آن‌ها را به شدت تشویق می‌کند

هیلاری کلینتون در سخنانی، رئیس‌جمهور آمریکا را به حمایت و تشویق گروه‌های نژادپرست در این کشور متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «هیلاری کلینتون»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، بار دیگر از «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور، انتقاد کرد و گفت او گروه های نژادپرست را بسیار تشویق می کند و هنوز به وضوح اقدامات آنها را محکوم نکرده است.

او در مصاحبه با شبکه «پی بی اس» اعلام کرد: من معتقدم که او (ترامپ) به شدت از گروه های نژادپرست مثل «کو کلاکس کلان» حمایت و آنها را تشویق کرده است. وی حتی حمایت دیوید دوک، یکی از رهبران کو کلاکس کلان را هم پذیرفته است.

«کو کلاکس کلان» نام یک سازمان در کشور آمریکاست که پشتیبان برتری نژاد سفید و یهودستیزی است. آنها برای رسیدن به اهداف خود به اعمال غیراخلاقی متوسل می شوند.

هیلاری کلینتون خاطرنشان کرد: من معتقدم که او هنوز نئو نازی ها و حامیان نژادپرستی در خشونت های شارلوتسویل در ویرجینیا را محکوم نکرده است. نمی توانم بگویم چه چیزی در قلب اوست. اصلا نمی دانم او چرا به این مسائل اعتقاد دارد!

نامزد شکست‌خورده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: من معتقدم آنچه اهمیت دارد این است که او (دونالد ترامپ) به عنوان رئیس جمهور کشور از حقوق همه آمریکایی ها سخن بگوید و به گروه های مختلف حاضر در کشور،که به نظر من این یکی از نکات قوت ماست، احترام بگذارد.

دونالد ترامپ در ماه اوت به دلیل واکنشی جانبدارانه که به خشونت های شارلوتسویل نشان داد، به شدت هدف انتقاد گروه های مختلف قرار گرفت. در ماه گذشته میلادی، فعالان ضدنژادپرستی با گروه های راست افراطی در شارلوتسویل درگیر شدند. در این درگیری ها یک خودرو، شماری از تظاهرکنندگان را زیر گرفت که به کشته شدن یک نفر و مجروح شدن 19 نفر منجر شد.

چند روز پس از این خشونت ها، دونالد ترامپ اعلام کرد که هر دو طرف را باید برای خشونت های شارلوتسویل سرزنش کرد. این که دونالد ترامپ از گروه های راست افراطی (نژادپرستان سفیدپوست) که عامل اصلی این خشونت ها بودند، نامی نبرد، انتقاد دموکرات ها و جمهوری‌خواهان زیادی را برانگیخت و آنها از رئیس جمهور درخواست کردند که اقدام این گروه های نژادپرست را با شدت بیشتری محکوم کند.

پس از خشونت‌های شارلوتسویل، مجلس نمایندگان آمریکا و مجلس سنای این کشور هفته گذشته قطعنامه ای را در خصوص محکومیت نژادپرستی به تصویب رساندند. دونالد ترامپ روز پنجشنبه این قطعنامه را امضا کرد.


انتهای پیام/

 انتقاد کلینتون از ترامپ به دلیل حمایت او از نژادپرستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار