انتقاد از ترامپ به سبب واکنش سریعش به انفجار لندن علی‌رغم بی‌تفاوتی او درباره حوادث نژادپرستانه شارلوتسویل

منتقدان «دونالد ترامپ»، اظهارنظر سریع او درباره انفجار در متروی لندن را با واکنش دیرهنگام او درخصوص حادثه نژادپرستانه شارلوتسویل مقایسه می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ مردم آمریکا به ویژه منتقدان «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور، هنوز بی تفاوتی و عملکرد ضعیف او را درباره حوادث نژادپرستانه شارلوتسویل از یاد نبرده اند بطوریکه توییت اخیر رئیس جمهور درباره انفجار در متروی لندن، بار دیگر آنها را به شدت عصبانی کرده است.

روز گذشته در آخرین واگن از یک قطار مترو در لندن، بمبی دست‌ساز منفجر و موجب مجروح شدن تعدادی از مسافران شد. این حادثه در ایستگاه پارسونز گرین لندن بوقوع پیوست و هنوز چند ساعتی از حادثه نگذشته بود که ترامپ با انتشار یک توییت، ضمن محکوم کردن تروریسم، بر تصمیم خود مبنی بر اعمال محدودیت های مسافرتی برای مهاجران تاکید کرد و گفت فرمان ضدمهاجرتی وی باید تمدید شود.

در حالیکه هنوز پلیس لندن در محل حادثه حضور داشته و در حال انجام تحقیقات میدانی بود، ترامپ از این موقعیت برای پیش برد اهداف خود استفاده و بلافاصله توییتی در این زمینه منتشر کرد. بسیاری از منتقدان رئیس جمهور آمریکا وی را فردی نژادپرست می دانند؛ زیرا درباره حادثه شارلوتسویل، که در آن یک زن جان خود را از دست داد و تعدادی دیگر مجروح شدند، ترامپ با گذشت چند روز از حادثه، درباره آن اظهار نظر کرد. نخستین توییت ترامپ نیز که هر دو طرف، شامل حامیان و مخالفان نژادپرستی، را مقصر معرفی کرده بود به نوبه خود انتقادهای فراوانی را متوجه او کرد.

 «کریس سیلیتزا»، گزارش نویس سی ان ان، در این باره گفت: علاقه ترامپ برای نتیجه‌گیری سریع درباره انفجار روز گذشته در مترو کاملا با رفتار محتاط وی درباره محکوم کردن گروه های حامی نژادپرستی و نئو نازی که در حادثه شارلوتسویل نقش داشتند، تناقض دارد.

انتقاد گسترده از ترامپ برای اظهار نظر درباره بمب گذاری لندن

در حالیکه ترامپ مدعی بود دلیل تاخیر وی برای محکوم کردن حادثه شارلوتسویل، تلاش او برای داشتن تصویری روشن درباره وقایع بود، ظاهرا درباره لندن نیازی به تامل بیشتر نداشته و حتی یک تماس تلفنی سریع با «ترزا می»، نخست وزیر انگلیس، نیز برقرار کرد. گفتگوی ترامپ و می به اندازه ای سریع انجام شد که در پایان مکالمه، ترزا می گفت: سخنان ترامپ کمک کننده نبودند، تحقیقات ما درباره حادثه ادامه می یابد.

ترامپ در هیچ موردی از حملات تروریستی که در دوران ریاست جمهوری وی رخ داد، با چنین سرعتی واکنش نشان نداده بود.

انتهای پیام/

واکنش سریع ترامپ به حمله تروریستی لندن انتقادهایی علیه او به همراه داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار