رئیس سازمان بهزیستی کشور؛

وجود ۳۰ مرکز «تی سی» در کشور / درمان اعتیاد با حمایت های اجتماعی

رئیس سازمان بهزیستی کشور، از وجود ۳۰ مرکز «تی سی» در کشور خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رئیس سازمان بهزیستی کشور، از وجود ۳۰ مرکز «تی سی» در کشور خبر داد و گفت: علاوه بر 30 مرکز «تی سی» ۵ مرکز برای زنان راه اندازی شده است و در ۵ استان نیز مراکزی برای کودکان داریم.

انوشیروان محسنی بند پی در مراسم افتتاح اولین مرکز «تی سی» کرمانشاه گفت: درمان «تی سی» یک درمان اجتماع مدار است که از اثربخشی بالایی برای کسانی که سو مصرف مواد مخدر دارند، برخوردار است.

وی افزود: پیش از دولت یازدهم ۱۹ مرکز «تی سی» در کشور داشتیم، که با توجه به شیوع مصرف مواد در استان‌ها به فکر گسترش اقدامات در این راستا افتادیم که طی آن ۱۵ مرکز دیگر به این مراکز تاکنون اضافه شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در این درمان از روش‌های تلفیقی استفاده می شود که جنبه‌های روحی و روانی و حمایت‌های اجتماعی برای مبتلایان در آن مد نظر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: تاکنون در کشور ۵ مرکز تی سی برای زنان راه اندازی شده و همچنین در ۵ استان، مراکزی برای کودکان  در نظر گرفته شده است.

محسنی بندپی ادامه داد: دو قشر ذکر شده اقشار حساسی هستند که اگر از ابتدا کنترل و مهار نشوند عواقب و عوارض آن بیشتر از هر قشری به جامعه ضرر می‌رساند.

وی از وجود ۳۰ مرکز «تی سی» در کشور خبر داد و گفت: ظرفیت های این مراکز متفاوت است و بین ۲۸ تا ۷۰ نفر ظرفیت این مراکز برای نگهداری مبتلایان است.

این مسئول، زمان نگهداری مبتلایان در این مراکز را طولانی تر از مراکز ترک اعتیاد دانست و افزود: در این مراکز مهارت هایی به این افراد آموزش داده می شود.

وی ادامه داد: حضور بیماران در این مراکز برای با راول رایگان بود و بار دوم ۵۰ درصد هزینه ها و بار سوم ۷۵ درصد هزینه ها از آنها اخذ می شود.

انتهای پیام/پ

سفر رییس سازمان بهزیستی کشور به کرمانشاه

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.