پاوه دومین شهر بدون گدای کشور معرفی شد

در مراسمی با حضور مردم و مسئولان، شهر پاوه به عنوان دومین شهر بدون گدای کشور بعد از تبریز معرفی شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛ در این مراسم که روز گذشته برگزار شد امام جمعه پاوه با اشاره به اجتناب ناپذیر بودن فقر در جامعه و اهمیت ریشه کن کردن آن از دیدگاه اسلام، راهکارهای مقابله با این آسیب جدی در جامعه را تشویق سرمایه داران برای کمک و توجه ویژه دولت و مسئولان به فقرا و نیازمندان دانست. 

ماموستا ملا قادر قادری با بیان اینکه جمهوری اسلامی از بدو پیروزی تاکنون به این موضوع یعنی توجه به فقرا و نیازمندان اهتمام جدی داشته است، افزود: در سال گذشته با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اهتمام دولت این کمک و توجه به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستانهای اورامانات و بخصوص پاوه از غنای فرهنگی بالایی برخوردار است، گفت: توقع این حرکت از مردم می‌رفت که با تربیت، تعلیم و خطابه در مسجد کاری صورت گیرد که شاهد گداپروری و حضور گدا‌ها در خیابان‌ها و در سطح شهر نباشیم.

امام جمعه پاوه با تأکید بر اینکه تا علت‌ها ریشه یابی نشوند قطعا فقیر هم وجود دارد، گفت: این اقدام مثبت که شهر پاوه به عنوان دومین شهر بدون گدای کشور معرفی می‌شود حاصل زحمات ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان پاوه شامل نیروی انتظامی، کمیته امداد، بهزیستی، شهرداری دفتر امام جمعه و موسسات صلاح الدین ایوبی و قباء است، که لازم است از زحمات همه آن‌ها در کنار هم تقدیر شود.

مدیرعامل مؤسسه خیریه صلاح الدین ایوبی نیز از همکاری و همراهی ستاد ساماندهی و به ویژه حمایت‌های همه جانبه و رهنمودهای امام جمعه پاوه در به نتیجه رسیدن این حرکت ارزنده فرهنگی قدردانی کرد.
جهانگیر ولدبیگی افزود: از سال ۱۳۹۳ استارت کار توسط موسسه خیریه صلاح الدین و حمایت امام جمعه پاوه و اعزام گروهی برای الگوبرداری از شهر تبریز به عنوان اولین شهر بدون گدای کشور زده شد.

وی یادآور شد: در اولین اقدام گدایان سطح شهر شناسایی و در موسسه خیریه صلاح الدین پاوه برای تعدای از آن‌ها که واقعا فقیر و نیازمند بودند پرونده مستمری و کمک تشکیل شد و مشخص گردید مابقی عادت به گدایی کرده اند و نیازمند نیستند.

ولدبیگی افزود: گدایان غیربومی نیز به محض ورود به شهرستان پاوه توسط مؤسسه صلاح الدین و مردم شناسایی و با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی جمع آوری و با کمک موردی و مقطعی روانه شهر خودشان شدند.

در پایان این مراسم از تابلو شهر پاوه به عنوان دومین شهر بدون گدای کشور با سه زبان کردی، فارسی و انگلیسی توسط امام جمعه و معاون فرماندار پاوه پرده برداری شد.

شهرستان پاوه با بیش از ۶۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

 

انتهای پیام/پ

 

پاوه دومین شهر بدون گدای کشور

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۶:۴۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
سلام برکردهای باغیرت ودوست داشتنی...دوستتان داریم..ازطرف به لربختیاری