امام جمعه موقت زاهدان:

فریاد حمایت از مظلوم باید همیشه طنین‌انداز باشد

امام جمعه موقت زاهدان گفت: یکی از درس‌های ماه محرم این است که نباید به مظلوم ظلمی وارد کرد و فریاد حمایت از مظلوم باید همیشه طنین‌انداز باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: در ایام پایانی ماه پر برکت ذی‌الحجه و نزدیک به ماه محرم قرار داریم در پایان این ماه مناسبت‌های زیادی روایت شده و آیات متعدد قرآن بر پیامبر مکرم اسلام نازل شده است همچنین تبریک عرض می‌کنیم آغاز سال تحصیلی را به تمام دانشجویان و دانش‌آموزان عزیز که با امادگی کامل به سمت علم و دانش خواهند رفت.

امام جمعه موقت زاهدان افزود: ماه محرم و عزاداری امام حسین (ع) و خانواده آن حضرت باید با آشنایی کامل به دین اسلام و خداوند و همچنین قرآن و سنت‌هایی که وجود دارد پی برد به اهمیت این ماه و این واقعه.

وی گفت: یکی از نکته‌های مهم این ماه این است که در فراغ عزیز باید اشک ریخت مثل زندگی حضرت یوسف چنانکه یعقوب نبی برای عزیز و فرزندش اشک ریخت که بینایی خود را از دست داد نه تنها بینایی خود را از دست داد بلکه چشمانش سفید شد به طوری که قرآن بیان می‌کند حضرت یعقوب سال‌ها در فراغ فرزندش گریه کرده است.

حمیدی ادامه داد: هرکس بگوید گریه کردن برای عزیز گناه است از اسلام فاصله گرفته و بویی از دین اسلام نبرده شود.

حمیدی بیان کرد: نکته دوم که می‌شود از ماه محرم درس گرفت این است که در هیچ زمانی نباید به مظلوم ظلمی وارد شود فریاد مظلوم در دنیا مورد تاکید خداوند و قرآن است. جلسات عزای امام حسین نشان دهنده مظلومیت امام حسین و اهل بیت پیامبر است نشان دهنده پیام امام حسین است.

انتهای پیام/پ

در فراغ عزیز باید اشک ریخت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.