تهدید واشنگتن علیه چین و روسیه درباره نقض تحریم‌های کره شمالی

آمریکا آن دسته از شرکت‌های چینی و روسی را که مطابق محدودیت‌ها در تحریم‌های بین المللی جدید علیه کره شمالی اقدام نمی‌کنند، تنبیه خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت دونالد ترامپ روز سه شنبه هشدار داد آمریکا آن دسته از شرکت‌های چینی و روسی را که مطابق محدودیت‌ها در تحریم‌های بین المللی جدید علیه کره شمالی اقدام نمی‌کنند تنبیه خواهد کرد.

بر این اساس، مقامات وزارت امور خارجه و وزارت خزانه داری آمریکا در جلسه‌ای با کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان این کشور در مورد فشار آمریکا علیه پیشرفت فزاینده کره شمالی در جهت تسلیحات هسته ای صحبت کردند.

این جلسه یک روز پس از اعمال تحریم‌های جدید شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی برگزار شد. بر اساس تحریم‌های جدید، صادرات منسوجات کره شمالی و واردات نفت خام به این کشور ممنوع شده است.

مارشال بیلینگسلی، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در زمینه کمک‌های مالی به تروریسم با اشاره به حمایت چین و روسیه از قطعنامه سازمان ملل گفت این دو کشور باید اقدامات بیشتری برای پیاده سازی و اجرای تحریم‌ها انجام دهند.

به گفته مقام آمریکایی به دلیل اجرای ناقص اقدامات بین المللی، کره شمالی از تاثیر عملی بسیاری از این محدودیت‌ها در امان مانده است و هنوز اقلام ممنوعه از جمله تسلیحات و مواد معدنی را صادر می‌کند.

وی در ادامه با نشان دادن تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده از سوی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، در مورد تردد کشتی‌ها میان روسیه و چین و صادرات غیرقانونی ذغال سنگ کره شمالی صحبت کرد.

همچنین یکی دیگر از مقامات آمریکا درباره این موضوع گفت واشنگتن تصریح کرده بود که در صورت رعایت نشدن تحریم‌ها از سوی چین و روسیه، ما از ابزارهایی که در اختیار داریم استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

آمریکا به شرکت های نقض کننده تحریم های کره شمالی هشدار داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار