کاشت گل و گیاه در ۸۰ هکتار از زمین‌های محمودآباد

گل و گیاه در ۸۰ هکتار از زمین‌های محمودآباد کشت می‌شود که می‌توان این میزان را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،یحیی یوسف‌پور فرماندار محمودآباد دیشب در آیین گشایش دومین نمایشگاه گل و گیاه محمودآباد در سالن شهید رجایی گفت: ۸۰ هکتار از زمین‌های شهرستان به کاشت و پرورش گل و گیاهان زینتی اختصاص داده شده است که با توجه به موقعیت استراتژیک محمودآباد به عنوان نزدیک‌ترین شهر ساحلی به تهران می‌توان از این ظرفیت استفاده مناسبتری شود.

وی با بیان اینکه ۴ هزار نفر بصورت مستقیم به کشت و پرورش گل و گیاه در محمودآباد مشغول هستند، افزود: گل و گیاه را نیز می‌توان همانند برنج محمودآباد به برندی شناخته شده در کشور تبدیل کرد.

وی افزود: مازندران در تولید گل‌های شاخه بریده و زینتی رتبه دوم کشور و محمودآباد در بخش گل‌های شاخه بریده رتبه اول و در گل‌های زینتی رتبه دوم استان را دارد.

یوسف‌پور ادامه داد: در کشور‌های پیشرفته دنیا هر نفر در هر روز یک شاخه گل می‌خرد، اما این میزان در کشور ما هر ۱۵ نفر یک شاخه گل است.

فرماندار محمودآباد گفت: مسئوولان وزارت جهاد کشاورزی در بحث قاچاق گل و گیاه و گیاهان مصنوعی به کمک این تولید کنند‌ها باید بیایند تا این قشر آسیب نبینند.

انتهای پیام /ک

محمودآباد رتبه برتر تولید گل در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.