خوداشتغالی با تکیه بر توان فردی

یافتن شغل مناسب در سال‌های اخیر به مهمترین دغدغه‌های جوانان تبدیل شده، معضلی که با بهره گیری از امکانات موجود و تکیه بر توان فردی توسط برخی جوانان تبدیل به فرصت و ایجاد خوداشتغالی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، یکی از دغدغه‌های اصلی جوانان امروزی یافتن یک شغل مناسب است که محقق نشدن آن، موجب می‌شود تا جوان با پریشانی به آینده بنگرند و ترس از فردا و فردا‌ها دامنگیرش شود.

 

در این بین هستند جوانانی که با تکیه بر امکانات موجود و توانمندی‌های شخصی موفق شدند خود اشتعالی کنند، جوانانی مانند سجاد محمدیان که وقتی پیگیری مجدانه او برای کاریابی بی نتیجه ماند، ناامید نشد و با همفکری خواهرش یک کار تولیدی را شروع کرد.

 

سجاد محمدیان از اهالی تنکابن که ۲۹ سال سن دارد و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته عمران است، گفت: وقتی به این نتیجه رسید که تلاش هایش برای ورود به بازار ره به جایی نمی‌برد، به اتفاق خواهرش که فارغ التحصیل رشته مدیریت دولتی است و او نیز در یافتن شغل در بازار کار ناکام مانده، توانست با روی آوردن به پرورش و تکثیر گل‌های بنفشه آفریقایی کار جدیدی را شروع کند.

خوداشتغالی با تکیه بر توان فردی

 

او با اشاره به اینکه در پشت خانه پدری و یک فضای ۱۲ متری کار خود را آغاز کردند، افزود: بهره گیری از شرایط آب و هوایی و پتانسیل‌های خود منطقه، موجب شد تا بنفشه آفریقایی را که یک گل نوع و جدیدی بود، را برای تولید و پرورش انتخاب کنند.

 

محمدیان گفت: برای راه اندازی این گلخانه حدود ۱۰ میلیون تومان هزینه شد.

 

وی افزود: بر اساس آمار جهانی ۱۳۰ نوع بنفشه آفریقایی در دنیا وجود دارد که ۶۵ نوع آن در این گلخانه توسط او و خواهرش تولید می‌شود.

خوداشتغالی با تکیه بر توان فردی

 

بنفشه آفریقایی گلی برای همه فصول


خانم محمدیان خواهر آقا سجاد نیز با بیان اینکه بنفشه آفریقایی یک گل چهار فصل است و در همه فصل‌های سال گل می‌دهد، گفت: آبیاری این گیاه، از طریق زیر گلدونی باید انجام شود و تا آب گلدون به طور کامل خشک نشد نباید اقدام به آبیاری گل کرد.

خوداشتغالی با تکیه بر توان فردی

 

در این بین یکی از شهروندان که برای خرید گل به این گلخانه آمده بود نیز با شرکت در این گفتگو گفت: با توجه به اینکه بنفشه آفریقایی همیشه گل می‌دهد و سبز است آن را برای آزین بخشیدن فضای داخلی آپارتمان خود انتخاب کرده و خریداری می‌کند.

خوداشتغالی با تکیه بر توان فردی

 

بنفشه آفریقایی در یک قدمی عرضه به کل کشور

 

تلاش آقا سجاد و خواهرش که از یک فضای ۱۲ متری آغاز شده بود، این روز‌ها جواب داده و با تولید ۵ هزار گلدان بنفشه آفریقایی علاوه بر یک حقوق مناسب، تمام نقاط کشور بازار هدفشان است.

خوداشتغالی با تکیه بر توان فردی

 

او با بیان اینکه در حال حاضر گل‌های تولیدی خود را به شهر‌های مشهد، تبریز و اصفهان ارسال می‌کنند، گفت: در تلاش هستند تا در آینده نزدیک بنفشه‌های آفریقایی را به سراسر کشور عرضه کنند.

 

نائب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران گفت: ۲۰۰ پرورش دهنده گل و گیاه در مازندران به تولید بنفشه آفریقایی مشغول هستند.

خوداشتغالی با تکیه بر توان فردی

 

لاریجانی افزود: ۲۵۰ تا ۳۰۰ گلدان بنفشه آفریقایی سالانه در مازندران تولید و روانه بازار‌های هدف می‌شود.

 

وی نبود مرکز مشخص برای شناسایی بازار‌های منطقه جهت صادرات گل و گیاه را از مهمترین معضلات تولیدکنندگان گل و گیاه اعلام کرد.

خوداشتغالی با تکیه بر توان فردی

 

حال که جوانان خوش فکری چون سجاد محمدیان با تکیه بر ظرفیت‌های موجود و توان شخصی، خوداشتغالی کردند، نیاز است مسئولان برای برطرف کردن مشکلات این قشر تولیدکننده گام‌های اساسی بردارند تا علاوه بر حمایت این افراد، دیگر جوانان نیز جهت روی آوری به خوداشتغالی تشویق شوند.

 

انتهای پیام/ع

 

گزارش از مرضیه عابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار