درخواست دولت ترامپ از دیوان عالی آمریکا برای رفع محدویت‌های فرمان ضدمهاجرتی

وزارت دادگستری آمریکا با ارائه دادخواستی به دیوان عالی این کشور، خواستار رفع محدودیت‌های اعمال‌شده علیه فرمان ضدمهاجرتی ترامپ شد.

درخواست دولت ترامپ از دیوان عالی برای رفع محدویت‌های فرمان ضدمهاجرتیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از جروزالم پست، وزارت دادگستری آمریکا امروز (دوشنبه)، با ارائه دادخواستی فوری به دیوان عالی این کشور خواستار رفع محدودیت‌های اعمال‌شده علیه فرمان ضدمهاجرتی دونالد ترامپ شد. دولت ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از دیوان عالی این کشور خواسته است اجرای حکم دادگاه استیناف فدرال حوزه نهم مستقر در شهر سان‌فرانسیسکو ایالت کالیفرنیا، را که تلاش‌های ترامپ برای ممنوعیت موقت ورود بیشتر پناهجویان را به این کشور ناکام می‌گذارد، متوقف کند.

به گزارش رویترز، دولت آمریکا در این دادخواست از دیوان عالی این کشور نخواسته است تا بخشی از حکم دادگاه تجدیدنظر سان‌فرانسیسکو را که ورود بستگان درجه دوم اتباع شش کشور مسلمانِ مقیم آمریکا (پدربزرگ‌ها، مادربزرگ‌ها، عموها، دایی‌ها، عمه‌ها، خاله‌ها و فرزندان آن‌ها) را به این کشور ممکن می‌سازد، فوراً متوقف کند.

حکم پنج‌شنبه گذشته دادگاه استیناف سان‌فرانسیسکو تازه‌ترین اقدام قانونی علیه فرمان ضدمهاجرتی ماه مارس ترامپ است که ورود اتباع شش کشور ایران، لیبی، سوریه، سودان، سومالی و یمن را به طور موقت و برای سه ماه به آمریکا ممنوع کرد. در این دستور مهاجرتی، ممنوعیت 120 روزه‌ای نیز علیه ورود پناهجویان به آمریکا در نظر گرفته شده است. پس از امضای این فرمان ضدمهاجرتی، چندین دادگاه‌‌ آمریکایی با صدور احکامی جداگانه، اجرای هر دو بخش آن را متوقف کردند؛ اما دیوان عالی این کشور ماه ژوئن، با صدور حکمی محدودیت‌های اعمال‌شده قانونی علیه این فرمان را لغو کرد. هنوز مشخص نیست که آیا دیوان عالی آمریکا ماه اکتبر، به دادخواست دولت این کشور در این خصوص رسیدگی خواهد کرد یا خیر.

 

انتهای پیام/

ترامپ از دیوان عالی آمریکا خواست محدودیت‌ها علیه فرمان ضدمهاجرتی او را لغو کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار