آیا توفان‌های هاروی و ایرما، ترامپ و دولتش را درباره واقعیت تغییرات آب و هوایی متقاعد خواهد کرد؟

اگر ترامپ و دولتش به انکار تغییرات آب و هوایی و تاثیرات آن بر تهدید ناشی از وقوع توفان‌ها ادامه دهند، زندگی و جان میلیون‌ها آمریکایی در معرض خطر قرار می‌گیرد.

آیا توفان‌های هاروی و ایرما، ترامپ و دولتش را درباره واقعیت تغییرات آب و هوایی متقاعد خواهد کرد یا نه؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ گاردین نوشت: توفان های هاروی و ایرما در آمریکا اثبات کرد که دونالد ترامپ و دولتش دیگر نمی توانند تاثیرات مخرب تغییرات آب و هوایی را انکار کنند، در غیر این صورت باید منتظر عواقب مخرب و فاجعه بار آن باشند.

پایگاه اینترنتی این روزنامه در گزارشی نوشت: پس از مواجهه آمریکا با دومین فاجعه آب و هوایی ظرف یک ماه، این سؤال مهم مطرح می شود که آیا توفان های هاروی و ایرما، دونالد ترامپ و دولتش را درباره واقعیت تغییرات آب و هوایی متقاعد خواهد کرد یا نه؟

پس از کشته شدن تعداد زیادی از آمریکایی ها بر اثر وقوع این توفان ها و وارد شدن میلیاردها دلار خسارت به خانه ها و کسب و کارها، اکنون هزینه های سنگین انکار تغییرات آب و هوایی در کاخ سفید احساس می شود.

چند روز پیش از شکل گرفتن توفان هاروی در اقیانوس اطلس در ماه گذشته، ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دستور اجرایی را برای لغو سیاستی که باراک اوباما، رئیس جمهور سابق ارائه کرده بود تا به جوامع و کسب و کارهای آمریکایی به منظور مقابله در برابر خطرات ناشی از سیل -که در نتیجه تغییرات آب و هوا افزایش یافته است- کمک کند، امضا کرد. اما توفان های هاروی و ایرما در آمریکا باید رئیس جمهور را وادار کند پیامدهای غفلت و غرور خود را در انکار تحقیقات و تحلیل های دانشمندان بپذیرد.

خیابان های سیل زده در هیوستون و خانه های ویران شده در نتیجه توفان در جنوب فلوریدا اثر آشکاری از وخیم شدن شرایط آب و هوایی در نتیجه انتشار گازهای گلخانه ای است. فصل توفان در اقیانوس اطلس رسما از اول ژوئن آغاز می شود و تا سی ام نوامبر ادامه دارد و معمولا طوفان های گرمسیری ایجاد می کند که سرعت باد در آنها به بیش از هفتاد و سه مایل در ساعت می رسد. تا کنون یازده توفان از این دست در سال جاری رخ داده است. در اوایل ماه اوت اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا پیش بینی کرد توفان ها در سال جاری از حد طبیعی بیشتر باشد که نشان می دهد در نهایت باید انتظار وقوع نوزده توفان را داشت.

دانشمندان هنوز درباره نوع تاثیر تغییرات آب و هوا بر وقوع توفان ها مطمئن نیستند. دلیل اصلی که باعث شد هاروی چنین سیل های شدیدی را در هیوستون ایجاد کند این بود که این طوفان برای چند روز در این شهر متوقف شد و باران چند روز بدون توقف ادامه داشت. هنوز مشخص نیست که تغییرات آب و هوایی در ایجاد چنین شرایط جوی نقش داشته است یا نه.

همچنین هنوز نمی توانیم پیش بینی کنیم تغییرات آب و هوایی بر تعداد توفان هایی که هر سال رخ می دهد تاثیر دارد یا نه. برخی مطالعات نشان می دهد هر چند تعداد توفان ها کاهش می یابد اما قدرت آنها افزایش پیدا می‌کند. چیزی که مشخص است، این است که اگر ترامپ و دولتش به انکار تغییرات آب و هوایی و تاثیرات آن بر تهدید ناشی از توفان ها ادامه دهند، زندگی و جان میلیون ها آمریکایی در معرض خطر قرار می گیرد.

 

انتهای پیام/

 

تاثیر تغییرات آب و هوایی بر وقوع توفان‌های سهمگین در آمریکا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار