برنامه کاری ترامپ در نخستین یادبود ۱۱ سپتامبر به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا چیست؟

«دونالد ترامپ» امروز برای نخستین بار در مقام رئیس‌جمهور، در مراسم یادبود قربانیان حملات یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ آمریکا شرکت می‌کند.

برنامه کاری ترامپ در نخستین یادبود ۱۱ سپتامبر به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا چیست؟

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شیکاگو تریبون؛ «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، امروز برای نخستین بار در سمت ریاست‌جمهوری، در مراسم یادبود کشته شدگان حملات تروریستی یازدهم سپتامبر 2001 شرکت می کند؛ مراسمی که فارغ از جهت گیری های حزبی، موضع رئیس جمهور آمریکا را در چگونگی مقابله با تروریست ها نشان می دهد. ترامپ پیش از این، حادثه یازدهم سپتامبر را بدترین حادثه تروریستی معرفی کرد که تاکنون در خاک آمریکا اتفاق افتاده است.

قرار است ترامپ و ملانیا، بانوی اول آمریکا، در مراسم یک دقیقه سکوت کاخ سفید برای گرامیداشت یاد حدود 3 هزار کشته این واقعه شرکت کنند. این مراسم در صبح برگزار خواهد شد و زمان آن با لحظه ای که نخستین هواپیمای ربوده شده با برج های دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک برخورد کرد، هماهنگ شده است.

سپس ترامپ و همسرش در مراسمی که ژنرال «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا، و ژنرال «جوزف دانفورد»، رئیس ستاد مشترک این کشور، در پنتاگون ترتیب داده اند، شرکت می کنند.

این مراسم ها در حالی برگزار می شوند که دولت ترامپ به دلیل وقوع دو توفان سهمگین در سه هفته اخیر و خسارات سنگین بر جای مانده از آن، تحت فشار زیادی قرار دارد.

«مایک پنس»، معاون رئیس جمهور آمریکا، نیز به نمایندگی از دولت در مراسم یادبود شهر شانکسویل ایالت پنسیلوانیا شرکت خواهد کرد.

ترامپ -که اصالتا شهروندی نیویورکی است- معمولا از حوادث تروریستی آن برای تجلیل و ستایش شهر استفاده می کند؛ اما داستان های عجیبی از آنچه در روز حادثه دیده و انجام داده، نقل می کند.

او اغلب شهامت نیروهای پلیس، آتش نشان ها و دیگر امدادگران نیویورک را مورد تمجید قرار می دهد که هنگام وقوع حادثه به سمت برج های دوقلو شتافتند. اما ترامپ عملکرد «جرج بوش»، رئیس جمهور وقت آمریکا، را به دلیل مدیریت بحران بوجود آمده مورد انتقاد قرار می دهد. ترامپ معتقد است، جرج بوش در حفظ امنیت شهروندان آمریکایی ناکام ماند.

رئیس‌جمهور آمریکا حتی مدعی شد زمانیکه برج های دوقلو در نیویورک فرو ریختند، هزاران مسلمان در ایالت های مختلف آمریکا به جشن و شادمانی پرداختند. ادعایی که هیچگاه تایید نشد و مدرکی دال بر صحت آن به دست نیامد.

وی حتی مدعی شد صدها دوست خود را در این حادثه از دست داد؛ اما هرگز نامی از افراد ادعا شده ترامپ منتشر نشد.

سال گذشته مراسم یادبود قربانیان یازدهم سپتامبر با اوج رقابت ترامپ و «هیلاری کلینتون»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، همزمان شده بود. هر دو این نامزدها در مراسم یادبود شرکت کردند؛ اما کلینتون خیلی زود مراسم را ترک کرد و هنگامیکه قصد داشت سوار خودروی ون شود تعادل خود را از دست داد و با کمک همراهانش از زمین خوردن رهایی یافت. کلینتون بعدها توضیح داد وی به ذات الریه مبتلا شده و در شرایط جسمانی مساعدی به سر نمی برد.

ترامپ نیز از این واقعه به عنوان دلیلی برای اثبات بیماری و ناکارآمدی کلینتون برای قرار گرفتن در جایگاه ریاست جمهوری آمریکا استفاده کرد.

انتهای پیام/

حضور ترامپ در نخستین مراسم یادبود 11 سپتامبر پس از ریاست‌جمهوری‌اش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار