مأمور بازنشسته سیا اعتراف کرد؛

تخریب سومین ساختمان مرکز تجارت جهانی کار «سیا» بود

مامور بازنشسته سیا اعلام کرد در «تخریب کنترل شده» سومین ساختمانی که در حوادث یازدهم سپتامبر 2001 ویران شد ، شرکت داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی آمریکایی «یور نیوز وایر» ، مالکوم هووارد مامور بازنشسته هفتاده و نه ساله سیا اعلام کرد در «تخریب کنترل شده» مرکز هفتم تجارت جهانی - سومین ساختمانی که در حوادث یازدهم سپتامبر 2001 ویران شد- شرکت داشته است.

هووارد در حالی این سخنان را بیان کرده است که دولت آمریکا اعلام کرده بود مرکز هفتم تجارت جهانی به سبب «آتش سوزی های کنترل نشده» ناشی از آوار مراکز اول و دوم تجارت جهانی فرو ریخته است.

وی بیش از سی و شش سال به عنوان مامور سیا مشغول به کار بوده است و اعلام می کند مقامات ارشد سیا به سبب سوابقش در زمینه مهندسی و نیز تخریب ساختمان ها از وی خواسته بودند بر روی این پروژه کار کند.

این مامور اسبق سیا گفت وی یکی از چهار فردی بوده است که وظیفه داشتند اطمینان حاصل کنند تخریب این ساختمان موفقیت آمیز خواهد بود.

هووارد گفت: عملیات مرکز هفتم تجارت جهانی در میان ساختمان هایی که تخریب کردم منحصر به فرد بوده است زیرا این تنها تخریبی بود که ما مجبور بودیم وانمود کنیم یک کار تخریب نبوده است.

هووارد توضیح داد: ما یک تخریب کنترل شده کلاسیک را با استفاده از مواد منفجره انجام دادیم. تقریبا همه دفاتری که در ساختمان شماره هفت وجود داشت، در اجاره سیا، «سرویس مخفی» یا ارتش قرار داشتند.

هووارد توضیح داد مرکز هفتم تجارت جهانی در ماه منتهی به روزی که مسیر تاریخ آمریکا را تغییر داد، «مملو از مواد منفجره در مکان های راهبردی» بود. روز یازدهم سپتامبر زمانی که برج های شمالی و جنوبی سوختند، فیوزهای کار گذاشته شده در مرکز هفتم تجارت جهانی هم به کار افتادند.

مرکز هفتم تجارت جهانی ساعت پنج و بیست دقیقه بعد از ظهر، هفت ساعت پس از مرکز تجارت جهانی شماره یک و دو فرو ریخت. 

بر اساس گزارش رسمی حوادث یازده سپتامبر که دولت منتشر کرد، مرکز هفتم تجارت جهانی به سبب «آتش سوزی های کنترل نشده» ناشی از آوار مراکز اول و دوم تجارت جهانی فرو ریخته بود. 

هووارد و همکارانش نگران بودند مردم به کذب بودن گزارش رسمی پی ببرند و علیه دولت شورش کنند و خواستار آن شوند که حقیقت به آنها اعلام شود.

وی افزود: ما تصور می کردیم قیام مردمی روی می دهد که رسانه ها نمی توانستند از آن غفلت کنند. بودجه هایی برای تحقیقات اختصاص می یافت و مردم خواستار آن می شدند بدانند که چرا به آنها دروغ گفته شده است. ما تصور می کردیم مردم مواد شیمیایی ترکیبی را که ثابت می‌کرد ساختمان شماره هفت منفجر شده است ، پیدا خواهند کرد. ما تصور می کردیم انقلابی خواهد شد و این مسئله گریبانِ تا بالاترین مقامات، تا رئیس جمهور بوش را می گیرد و وی از کاخ سفید بیرون انداخته می شود. اما هیچکدام از این موارد روی نداد. تقریبا هیچ کسی، سئوالی نپرسید. رسانه ها صدای هر کسی را که جرات می کرد درباره آنچه به آنها گفته شده بود سئوال کند، خفه می کردند.

هووارد به ماموران تحقیقی که می خواهند تمام معما را درک کنند و متوجه شوند چه کسانی در ویرانگرترین حمله طول تاریخ به خاک آمریکا شرکت داشته اند توصیه ای دارد.

وی خاطر نشان کرد: اگر می خواهید درک کنید چه کسی در کاری دست دارد، فقط پول را دنبال کنید. به تجارت هایی که درست پیش از یازده سپتامبر ایجاد شدند نگاه کنید. فرزندان ماموران سیا و مقامات دولتی، بستگان نزدیک قدرتمندترین افراد آمریکا، چنی و رامسفلد افرادی بودند که می دانستند چه اتفاقی قرار است روی دهد. همه آنها ثروتمند شدند. فقط مسئله قراردادهای اعطاء شده به دوستان آنها در صنعت ساخت و ساز و جنگ ها و رشوه گیری ها مطرح نبود. تنها سازمانی که در سراسر جهان گسترانده شده، القاعده نیست، آن سازمان، سیا است.

هووارد گفت پیش بینی نمی کند به سبب اعترافهایش دستگیر شود زیرا «پس از آن، آنها مجبورند به دنبال همه افراد دیگری که در این قضایا نقش داشته اند بروند. آنها فقط از رسانه ها برای حمله به من استفاده خواهند کرد. همه رسانه ها حقوق می گیرند تا هر چیزی را درباره یازده سپتامبر سرکوب کنند.»

 

انتهای پیام/

 

اعتراف مامور بازنشسته سیا به دست داشتن در تخریب کنترل شده مرکز تجارت جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار