افضلیان‌:

ایران در ایجاد فناوری موفق و در استفاده از آن ناکام است

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی‌ گفت: ما در ایجاد فناوری ها موفقیم اما در استفاده درست و بهره برداری از آنها ناکام هستیم.

ایران در ایجاد فناوری موفق و در استفاده از آن ناکام استبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛   علی‌اکبر افضلیان‌ معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی‌ در مراسم دانش‌آموختگی‌ دانشگاه که امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه برگزار شد، در خصوص اهمیت رشته انسانی‌ اظهار کرد: 5 سال پیش جلسه‌ای را با مقام معظم رهبری داشتیم که در آن یکی از اساتید عنوان کرد، هر رشته حاصل تجزیه و تحلیل‌ موضوعی است برای مثال از تجزیه و تحلیل جریان الکترونیک‌ رشته برق به وجود می‌آید و یا از تجزیه و تحلیل خون رشته‌ پزشکی به وجود می‌آید، در رشته انسانی هم اگر سرمایه را تجزیه و تحلیل کنیم به اقتصاد می‌رسیم‌.

اگر می‌خواهید کشور را نجات دهید خودتان دست به کار شوید

 افضلیان‌ تأکید کرد: در کشور ما تجزیه و تحلیل‌ها به صورت مکانیکی انجام می‌شود برای مثال ما در ساخت سد خودکفا هستیم و فناوری‌های لازم برای ساخت سد را داریم اما مدیریت آب و حقوق آب چطور؟ باید بگویم که ما در ایجاد فناوری موفق بودیم اما در استفاده درست از آن خیر، ایران پانزدهمین کشور برتر تولیدکننده برق است اما از نظر اقتصاد برق جایگاه خوبی ندارد من به شما تأکید می‌کنم که اگر می‌خواهید این موضوعات را حل کنید خودتان دست به کار شوید و در راستای بهبودش‌ بکوشید.

 معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی‌ گفت: در سال 5 هزار  دانشجو پذیرش‌ شده‌اند که هزار و 500 نفر از آنان در مقطع کارشناسی‌، 3 هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و حدود 500 نفر نیز در مقطع دکترا در این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند، خوب است که بدانید از ابتدای تأسیس دانشگاه شهید بهشتی تا به امروز حدوداً 85 هزار دانش‌آموخته از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی ادامه داد: امسال دانشگاه در مقطع دکترا 450 دانشجو را از طریق آزمون نیمه متمرکز قبول کرده است، یک، سوم از کل افرادی که در مقطع دکترا ثبت‌نام کرده بودند در دانشگاه شهید بهشتی درس می‌خوانند و بقیه آنها در دانشگاه‌های تراز اول  دیگر کشور.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار