به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی؛

رقابت نخبگان پزشکی کشور آغاز شد

نهمین دوره المپیاد علمی، دانشجویی دانشگاه‌های پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی آغاز شد.

رقابت نخبگان پزشکی کشور آغاز شدبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حدود ۴۵۰ دانشجو از دانشگاه‌های پزشکی سراسر کشور در ۵ حیطه‌ی آموزش پزشکی، استدلال بالینی، مدیریت نظام سلامت، علوم پایه و فلسفه پزشکی در المپیاد پزشکی با هم رقابت می‌کنند.

باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص کیفیت برگزاری المپیاد پزشکی گفت: هر سال بهتر از سال گذشته هستیم و در راه ارتقای کیفیت قدم برمی داریم، البته نقاط ضعفی وجود داشت که تلاش کردیم، در صدد رفع آن‌ها اقدام کنیم.

وی افزود: خوشبختانه هرسال المپیاد‌ها با شور و اشتیاق فراوان دانشجویان برگزار می‌شود و اعتراض و نارضایتی کمی را از سوی آن‌ها شاهد بوده ایم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص اهداف این المپیاد اضافه کرد: یکی از اهدافی که در این المپیاد دنبال می‌شود، توجه به موضوعاتی است که باعث ارتقای کمال دانشجویان می‌شود و تعامل آن‌ها را با مردم بهتر می‌کند. برای مثال، در حوزه پزشکی، توجه فراوان به دروس و تخصصی شدن آن باعث شده، دانشجویان، استادان و حتی خود ما از برخی مسائل ضروری غافل بمانیم.

وی گفت: توجه به مهارت‌های ارتباطی، اخلاق پزشکی، شیوه‌های آموزشی از نگاه کلی و فلسفه پزشکی از جمله نکاتی است که در بسیاری از مواقع مورد غفلت واقع می‌شود.

لازیجانی در خصوص برنامه‌های وزارت بهداشت برای استفاده از استعدادهای درخشان این المپیاد افزود: مبحث دانشجویان استعداد درخشان چارچوبی در وزارت بهداشت دارد که قدم هایی را در راستای تحقق اهداف آن چارچوب برداشته ایم؛ برای مثال توجه به طرح‌های این دانشجویان، تسهیل کسب مدرک تخصصی آن‌ها در مراتب عالی آموزشی، تشکیل کمیته در دانشگاه‌ها برای تغییر رشته و حتی ایجاد کمیته رسیدگی به انتقاد‌ها و پیشنهاد‌های دانشجویان، از جمله برنامه‌های وزارتخانه برای استعدادهای درخشان است.

این المپیاد از ۱۹ تا ۲۲ شهریور به میزبانی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/

 

توضیحات معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص المپیاد پزشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.