آغاز رقابت های بخش بانوان چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه

رقابت‌های ۴۰۰ بانوی نخبه قرآنی در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم روز یکشنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی در حسینیه ثارالله ارومیه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در آیین افتتاحیه این رقابت ها گفت: همه شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی، برنده هستند چراکه این افراد افتخار شرکت در مسابقاتی معنوی و قرآنی را با عنایت الهی دریافت کرده اند.

حجت الاسلام حمید محمدی افزود: مسابقات قرآنی برگرفته از سیره نبوی است و نورانیت زیادی در جامعه اسلامی ایجاد و زمینه اعتلای فرهنگی و معنوی جامعه را فراهم می کند.

وی با تاکید بر اینکه وقف قرآنی از نیازهای مهم کشور به شمار می رود، اضافه کرد: می توان با استفاده از ظرفیت مسابقات قرآنی، وقف های قرآنی را نیز در جامعه ترویج کرد.

وی تاکید کرد: ترویج فرهنگ وقف به ویژه وقف های قرآنی مایه آرامش فرد و جامعه و اعتلای فرهنگی معنوی آحاد مردم است و نتایج اقتصادی قابل توجهی نیز به همراه دارد.

مدیرکل امور زنان و خانواده آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: انقلاب اسلامی بیشترین نقش را در توسعه فرهنگ قرآنی در دنیای اسلام داشته و به برکت این انقلاب، مسابقات قرآنی بسیار زیادی در کشور برگزار شده است.

شهلا تاجفر افزود: با وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی، قرآن و فعالیت های قرآنی در صدر توجه مسئولان و مردم قرار گرفت و نخبگان جوان و نوجوان زیادی در ایران اسلامی پرورش یافت.

وی اضافه کرد: از جمله این نخبگان که در آذربایجان غربی تربیت شده اند می توان به خانواده ولیزاده و محمدنژاد اشاره کرد که مایه افتخار مردم استان هستند.

وی اظهار کرد: بانوان بیشترین نقش را در توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه دارند و می توانند با انس بیشتر با  قرآن کریم،خانواده را نیز به سمت انس با کلام وحی و حرکت در مسیر معارف قرآنی سوق دهند.

در این آیین ضمن قرائت قرآن کریم توسط حامد علیزاده منتخب سال گذشته مسابقات قرآنی و رتبه نخست مسابقات قرآنی مالزی در سال جاری، گروه مدیحه سرایی تسنیم از آذربایجان غربی نیز اجرای برنامه کرد.

در این مراسم همچنین از خانواده شهید مدافع حرم، رضا نقشین قره باغ قدردانی شد.

مسابقات سراسری قرآن کریم از روز شنبه هفته گذشته در حسینیه ثارالله ارومیه آغاز شده بود که بخش برادران آن روز شنبه این هفته به پایان رسید و بخش خواهران نیز روز یکشنبه هفته آینده پایان می یابد.

انتهای پیام/ب

رقابت های بخش بانوان چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.