اسباب تشویق فعالان قرآنی فراهم شود

ناظر فنی مسابقات در رشته حفظ ۱۰ و ۲۰ جزء و ترتیل گفت: مسئولان باید امکانات و امتیازات توام با حمایت های معنوی جامعه نخبگان قرآنی را، جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ رضا عابدین زاده ناظر فنی مسابقات در رشته حفظ ۱۰ و ۲۰ جزء و ترتیل با اشاره به لزوم حمایت از قشر قرآنی تاکید کرد و اظهار داشت: مسئولان و کارگزاران فرهنگی و قرآنی می بایست همانند نخبگان ورزشی، امتیازاتی را برای فعالان عرصه قرآن قائل شوند و امکاناتی از قبیل شغل ثابت، مسکن و ... فراهم کنند.

وی ادامه داد: با ایجاد زمینه های اقتصادی و رفاهی، فعالیت های قرآنی در جامعه میان اقشار جوانان و نوجوانان بیشتر مطرح می شود.

این مسؤول با بیان اینکه حمایت های مادی و معنوی باید توام باشد، اظهار داشت: اکثر کارهایی که از سوی بنیاد ملی نخبگان انجام می گیرد مقطعی بوده در صورتی که حمایت ها باید مادام العمر باشد.

وی افزود: فعالیت های قرآنی در میان مسئولان اهمیت بالایی نداشته و آثار مخرب این کم توجهی در جامعه قرآنی مشهود است.

عابدین زاده به توجه ویژه کشور عربستان به امر فعالیت های قرآنی اشاره و تصریح کرد: در سال ۱۳۷۰ کشور عربستان به حفاظ کل قرآن مبلغ ۱۰۰ هزار تومان بصورت مادام العمر پرداخت می کرد در حالی که در ایران شاهد چنین امتیازات مادی برای فعالان قرآنی نیستیم.

ناظرفنی مسابقات قرآن علل از دست رفتن جذابیت قرآن در سال های اخیر را، ضعف فرهنگی حاکم بر جامعه عنوان کرد و اذعان داشت: ظهور اینترنت و گسترش فراگیر شبکه های اجتماعی و ماهواره ها وقت زیادی را از مردم گرفته و روز به روز بر جذابیت آن افزوده می شود.

وی ادامه داد: فراگیر شدن قرآن در جامعه، همت جمعی از سوی سازمان آموزش و پرورش، دانشگاه ها، نهاد های مردمی و همچنین رسانه ها را می طلبد.

انتهای پیام/م

فعالیت قرآنی در جامعه نهادینه شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.