نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی؛

سکوت مدعیان بشر در برابر کشتار مسلمانان میانمار غیرقابل قبول است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت:کسانی که دم از انسانیت و دفاع از حقوق بشر می زنند و جایزه صلح نوبل را گرفته اند، در قبال کشتار مسلمانان در میانمار هیچ عکس العملی نشان نمی دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود:در عصری که ادعای حقوق بشری سردمداران جامعه جهانی گوش فلک را کر کرده و حتی ادعای برتری اخلاقی و رفتاری دارند به گونه‌ای که دفاع از حقوق حیوانات را هم واجب می‌دانند، چرا در برابر سوزانده شدن هزاران مسلمان از بزرگ و کوچک زبان در کام فرو برده و اعتراضی نمی‌کنند.

قریشی با بیان اینکه تکفیری‌ها زائران امام حسین‌(ع) را به دلیل علاقه به این امام بزرگوار کافر خوانده و حکم به کشتن آنها می‌دهند، عنوان کرد: چرا همان تکفیری‌ها، بودائی‌ها را به جرم کشتن مسلمانان کافر نداسته و از آنان انتقام نمی‌گیرند و چرا تکفیری‌ها تنها کشتن مسلمانان را جایز دانسته و کاری با دشمنان مسلمانان ندارند.

وی با انتقاد از سکوت حاکمان کشورهای اسلامی در برابر این همه جنایات بودائیان بر علیه مسلمانان میانمار گفت: چرا حاکمان کشورهای اسلامی خود را به خواب زده و از این خواب تصمیم بیدار شدن را ندارند و کجا هستند همان‌هایی که ادعای خادمی حرمین شریفین(ع) را دارند و آنان چرا برای تکفیری‌های کشته شده سوریه و عراق عزاداری می‌کنند اما برای زنده زنده به آتش انداخته شدن مسلمانان میانمار را ندیده و خداوند هر چه زودتر کشورهای اسلامی را از شر چنین سردمدارانی نجات دهد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مسئول اول میانمار یک زنی است که به صلح‌دوستی معروف بوده و حتی جایزه نوبل را نیز دریافت کرده است، اظهار کرد: چرا این زن صلح‌جو در برابر کشته شدن مردم مسلمان کشورش اعتراضی نمی‌کند و حتی آنان را به عنوان شهروند قبول ندارد و یا چگونه ممکن است رهبر بودائیان که خود را فردی صلح‌طلب دانسته و حتی اعدام صدام حسین را هم خلاف صلح و دوستی دانسته تنها به یک افسوس خوردن در برابر این جنایت‌ها بسنده کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی بیان کرد: انتظار داشتیم توجه مردم و مسئولان به برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بسیار بیشتر باشد که مورد سهل انگاری قرار گرفته است.

وی افزود: حضور پرشور مردم در این مسابقات به کشور نشان می دهد که این مردم و این استان یک استان قرآنی است و باید استقبال بیشتری را از این مسابقات شاهد باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: برخی مسئولان نیز در خصوص حضور در این رقابت ها سهل انگاری کردند و در این مسابقات حضور نداشتند که این افراد باید در قبال خداوند متعال پاسخگو باشند چرا که این امر باعث شرمساری است.

گفتنی است در بین الصلاتین این هفته مردم ولایت مدار حاضر در نماز جمعه با سر دادن شعار هایی انزجار خود را از کشتار مسلمانان میانمار اعلام کردند.

انتهای پیام/م

مدعیان دفاع از حقوق بشر خود را در قبال کشتار مسلمانان به خواب زده اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.