سیا خواستار عقب نشینی گروه های معارض سوری به اردن شد

سیا از دو گروه شورشی «اسود الشرقیه» و «احمد عبدو» خواست سوریه را ترک کرده و به اردن عقب نشینی کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «بدرالدین السلامه» یک عضو ارشد گروه اسود الشرقیه که از حمایت نظامی ائتلاف تحت رهبری آمریکا برخوردار است، اظهار داشت: از ما رسما درخواست شده که منطقه را ترک کنیم.
 
بر این اساس از اوایل سال جاری میلادی این شورشیان، داعش را از بخشی از مناطق کم جمعیت از جنوب شرقی دمشق گرفته تا نزدیکی مرز عراق بیرون رانده اند.
 
اما عملیات های ارتش سوریه باعث شده است این گروه ها در محاصره قرار بگیرند و عملکردشان تحلیل برود. در هفته های اخیر ارتش سوریه برخی از پست های مرزی را که در سال های آغازین مناقشه ترک کرده بود، دوباره به دست آورد.
 
در نامه ای که برای فرماندهان گروه های شورشی فرستاده شده و به رویت رویترز نیز رسیده، به آنها گفته شده است که حضور در یک منطقه محصور کوچک تهدیدی علیه آنان است.
 
به نوشته رویترز، این تصمیم با نارضایتی صدها عضو این دو گروه مواجه شده است. آنان عقب نشینی به سمت اردن را تلاشی در جهت انحلال این گروه ها می دانند.
 
این گروه ها تجهیزات سنگین و ده ها فروند موشک ضدتانک ساخت آمریکا در اختیار دارند. السلامه گفت: ما این درخواست را رد کردیم زیرا اگر وارد اردن شویم این پایان کار ما خواهد بود.
 
از سوی دیگر، یکی دیگر از مقامات شورشیان گفت که آنها لزوما با طرح عقب نشینی مخالف نیستند.
 
«سعید سیف» سخنگوی گروه احمد عبدو گفت: ما به طور اصولی در مورد عقب نشینی توافق کرده ایم اما هنوز مسائلی هست که باید حل شود. تا به این لحظه هنوز توافقی نهایی در مورد عقب نشینی حاصل نشده است. ما هنوز در منطقه بادیه هستیم و موقعیت خود دفاع می کنیم.
 
بادیه جزو مناطقی است که روسیه و آمریکا برای آتش بس در آنجا به توافق رسیده اند. این منطقه در جنوب غرب سوریه قرار دارد.
 
انتهای پیام/  

درخواست سیا از گروه های معارض سوری برای عقب نشینی به اردن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار