مقام سابق سیا در مورد عواقب اعزام نیرو به سوریه هشدار داد

یک مقام سابق سازمان اطلاعات و امنیت مرکزی آمریکا به مقامات کاخ سفید در مورد اعزام نیروی ویژه به سوریه هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی ان ان، «رابرت بائر» مقام پیشین سازمان اطلاعات و امنیت مرکزی آمریکا (سیا) در واکنش به خبر تصمیم کاخ سفید برای اعزام حدود 50 نیروی ویژه به سوریه، گفت این نیروها به منطقه کردنشین سوریه اعزام خواهند شد که منطقه ای بسیار خطرناک است.

وی هدف از اعزام این نیروها را حمایت از کردهای مخالف دولت دمشق عنوان کرد. بائر افزود آمریکا دوست دارد در سوریه از یکی از طرفها حمایت کند ولی از سوی دیگر این نیروها به منطقه ای بسیار خطرناک به منظور حمایت از یگانهای مدافع خلق YPG‌ اعزام می شوند که نیروهایی شبه نظامی هستند ولی مشکل سیاسی این است که دولت آنکارا چندان دل خوشی از کُردها ندارد به طوری که نیروهای ترکیه هفته گذشته مواضع آنها را بمباران کردند.

بنابر این گزارش، یگانهای مدافع خلق کرد از تصمیم کاخ سفید استقبال کرده اند. بائر در بخش دیگری از مصاحبه خود گفت: با توجه به اوضاع درهم سوریه که لحظه به لحظه متغیر است، ما شناخت کافی و درستی از مخالفان بشار اسد رئیس جمهور سوریه نداریم.

ما از نیروهای کُرد سوریه نیز شناختی نداریم. سوالی که اینجا مطرح می شود این است که آیا مانند عراق، این بار ما در حال گرفتار شدن در باتلاقی بنام سوریه هستیم

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار