سرپرست مرکز بهداشت اردستان مطرح کرد:

شناسایی20 مرکز عرضه قلیان در اردستان

سرپرست مرکز بهداشت اردستان از شناسایی 20 مرکز عرضه قلیان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر محمدعلی گلی امروز در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با تاکید بر اینکه توزیع قلیان در واحدهای صنفی و سفره خانه ها ممنوع است، افزود: این واحدها با انجام بازرسی های کارشناسان بهداشت محیط و مرکز بهداشت، شناسایی شده اند.

وی تاکید کرد: متصدیان این واحدها تا 25 شهریور امسال فرصت دارند نسبت به تغییر شغل خود اقدام کنند در غیر این صورت برابر با دستورالعمل و مقررات با آنها برخورد خواهد شد.

سرپرست مرکز بهداشت اردستان مصرف قلیان را زیان بارتر از سیگاردانست و گفت: توتون قلیان نامرغوب و بیشتر از ترکیبات مضر تشکیل شده است.

به گفته وی به علت بوی نامطبوع توتون قلیان، اسانس به آن افزوده می شود که در آن از ترکیبات شیمیایی مانند بنزن، جیوه، آرسنیک وکادمیم که خطرناک است، استفاده می شود.

گلی با بیان اینکه برخی تصور می کنند ضرر قلیان از سیگار و سایر مواد دخانی کمتر بوده و آب قلیان جلوی مواد مضر و سمی آن را می گیرد، گفت: دود قلیان با عبور از آب، مرطوب شده و به علت این رطوبت، جذب ترکیبات مضر افزایش می یابد.

سرپرست مرکزبهداشت اردستان همچنین گفت: کار مبارزه با بیماری سالک با لانه کوبی و طعمه گذاری برای از بین بردن پشه های ناقل این بیمار امسال نیز مانند سال های گذشته در یک هزار و 600 هکتار از تاغزارهای شهرستان ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه این طرح در فصل پائیز شروع می شود، بدون اشاره به آمار از کاهش این بیماری در اردستان خبر داد.

فرماندار اردستان نیزدر این نشست سلامت و امنیت غذایی در جامعه را بسیار با اهمیت دانست و گفت: پیشرفت هر جامعه درگرو سلامت آن جامعه است.

علیرضا غیور با توجه به طبخ غذا و توزیع آن بین مردم توسط هیات های مذهبی و احتمال سوء استفاده دشمن از متصدیان هیات ها خواست در این خصوص هوشیارباشند.

وی افزود: دشمن وتکفیری ها می کوشند از این فرصت برای ضربه زدن به مردم استفاده کنند.

 

انتهای پیام/م

 

مصرف قلیان زیان بارتر از سیگار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار