بی نیازی روستا‌های سیل زده خراسان رضوی از آب رسانی سیار

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت:شبکه آب روستا‌های زلزله خراسان رضوی به صورت موقت راه اندازی شده و اقدامات اساسی در دست اجراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  حجت علی شایانفر با اشاره به این که شبکه آب کلیه روستا‌های متاثر از سیل، آسیب دیده، گفت:آب رسانی به روستای بابارمضان نیز مستلزم ۱۰ کیلومترلوله کشی از مجتمع آبرسانی لایین بود که سرانجام راه اندازی شد.


وی درباره بازسازی واحد‌های مسکونی هم گفت: تعداد ۹۱ واحد آسیب دیده که تاکنون برای بازسازی ۸۱ واحد پرونده تشکیل و اعطای تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی و همچنین ۵ میلیون تومان کمک بلا عوض برای بازسازی هرواحد پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با اشاره به مصوبه اخیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان برای تسریع در عملیات بازسازی و اسکان موقت روستای ژرف افزود بنا برارزیابی بنیاد مسکن که با همراهی مسئولان محلی صورت گرفته، تعداد واحد‌های آسیب دیده نیازمند به باز سازی ۲۳ واحد و تعداد واحد‌های دچارآب گرفتگی ۱۸ واحد بوده است.

شایانفر افزود: با همفکری فرماندار و مسئولان محلی، منطقه‌ای برای ساخت و ساز در محدوده این روستا تعیین شده که مراحل قانونی آن و ازجمله: تملک زمین در دست اقدام است. در عین حال، پیگیری برای تامین اعتبار احداث ۱۲۰۰ متر دیوارساحلی برای جلوگیری از اتفاقات مشابه در روستا ادامه دارد.

وی یادآور شد: مبلغ ۱ میلیاردتومان تنخواه اضطراری، یک روز پس از وقوع سیل به استان اختصاص یافت و این در حالی است که پیگیری وزارت کشور برای تخصیص اعتبار و تسهیلات از طرف هیات محترم دولت، ادامه دارد.

شایانفر آبیاری حدود دوسوم از مزارع برنج باقیمانده و بازگشایی ۴۷۵ کیلومتر راه روستایی را هم از دیگر اقدامات انجام شده پس از وقوع سیل اخیر برشمرد.
 
انتهای پیام//ف.ج
 
 

اعطای تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی و ۵ میلیون تومانی بلا عوض برای بازسازی منازل سیل زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.