رئیس جمعیت هلال احمر کشور؛

تجهیز همه استان‌های کشور به بالگرد‌های امدادی

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت:در دولت یازدهم ۱۰ فروند بالگرد به ناوگان هوایی این جمعیت افزوده شد هو بر اساس برنامه ریزی انجام شده تمام استان‌های کشور دارای بالگرد خواهند شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ سیدامیرمحسن ضیائی در دیدار با استاندار خراسان رضوی افزود:بر اساس برآورد‌ها کشور نیازمند ۵۰ فروند بالگرد امدادی است تا در برخی از استان‌ها و مناطق حادثه خیز، بالگرد‌های بیشتری استقرار یابد.

وی گفت: بعد از برجام پیشنهاد‌های مناسبی در خصوص ساخت بالگرد در داخل داده شده که جمعیت هلال احمر در شرایط فعلی مشغول بررسی آنهاست.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور افزود: اقدامات بسیار مناسب و ارزشمندی در خصوص حوادث اخیر استان خراسان رضوی توسط دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف انجام شده است.

ضیائی توجه به شهر مشهد و جلوگیری از بروز حوادث در آن را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: قطعا مجموعه‌ها و دستگاه‌های مختلف در کنار یکدیگر می‌توانند همکاری مثبتی را داشته باشند و لیکن باید زیرساخت‌ها در خراسان رضوی ارتقا یافته و آسیب پذیری استان در برابر بلایا و حوادث طبیعی کاهش یابد.

وی گفت: تغییرات اقلیمی یک موضوع طبیعی است، اما در بسیاری از مواقع قابل پیش بینی است و می‌توان از بروز بسیاری از حوادث و خسارات آن جلوگیری کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با تاکید بر لزوم ارتقای آمادگی در مناطق حادثه خیز، تصریح کرد: با برنامه ریزی مناسب می‌توان بسیاری از حوادث را کاهش داد، اما در این موضوع باید مردم نیز آموزش‌های هلال احمر را جدی بگیرند تا این آموزش‌ها منجر به تغییر رفتار عمومی شود.

ضیایی گفت: در شان جمهوری اسلامی ایران نیست که با یک سیل تعدادی از هموطنان مان کشته، مفقود و یا دچار خسارت شوند، قطعا اگر زیرساخت‌های مناسب در نظر گرفته شود سیل نمی‌تواند خسارت‌های این چنینی را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه میزان آسیب پذیری در نقاط سیل خیز زیاد است، تصریح کرد: اگر اقدامات دولت در خصوص دریاچه ارومیه نمی‌بود ممکن بود سیل آذربایجان نیز حوادث به مراتب بدتری را به همراه داشته باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: یکی از رویکرد‌های هلال احمر شناسایی و حمایت از شهر‌های تاب آور در کشور است، بر همین اساس در هر استان یک شهر تاب آور شناسایی شده که با همکاری دستگاه‌های مختلف اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز حوادث در آن انجام می‌شود تا سطح آسیب پذیری آن کاهش یابد.

 


تاکید استاندار خرسان رضوی بر ارتقا ناوگان امداد هوایی در خراسان رضوی



علی رضا رشیدیان استاندار خرسان رضوی هکم در این دیدارگفت: افزون بر ۶۰ درصد گستره این استان مناطق زلزله خیز است و ۳۵ درصد نیز ظرفیت سیل خیزی دارد بر همین اساس باید امکانات امدادرسانی از جمله امکانات امداد هوایی در این خطه ارتقا یابد.

وی افزود: در خصوص ارتقا ناوگان هوایی در حوزه امدادرسانی باید ساخت بالگرد به صورت مشترک با دیگر کشور‌ها از جمله جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه در داخل کشور دنبال شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: در حادثه سیل اخیر اقدامات بسیار مناسبی توسط جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف امدادرسانی صورت گرفت که اگر این اقدامات در زمینه مناسب انجام نمی‌شد حوادث بیشتری رخ می‌داد.

رشیدیان افزود: در شهرستان‌های کلات، درگز، فریمان، سرخس و مشهد گروه‌های امدادی هلال احمر از همان ساعات اولیه فعالیت خود را برای امدادرسانی و پیگیری مفقودان انجام دادند.

استاندار خرسان رضوی گفت: هماهنگی لازم برای بازگشت جنازه یکی از کشته شدگان سیل که توسط جریان آب به خارج از مرز‌های کشور برده شده بود انجام شده و به زودی پیکر فرد متوفی به ایران بازخواهد گشت.

رشیدیان افزود: خراسان رضوی نیازمند امکانات بیشتری در حوزه امدادرسانی است. بر اساس دستور معاون رئیس جمهوری که در بازدید اخیر از منطقه کلات صادر شد مقرر گردید امکانات و نیاز‌های اولیه امدادرسانی در این منطقه به سرعت ارتقا یابد.

وی گفت: اقدامات مناسبی در خصوص حل مشکلات آب، برق و گاز مناطق سیل زده انجام شده و تا پایان هفته جاری میزان خسارات سیل بطور دقیق اعلام خواهد شد.

انتهای پیام//ف. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار