مسابقات قرآن کریم به صورت یک جشنواره قرآنی برگزار شود

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: باید مسابقات قرآن به صورت یک جشنواره قرآنی برگزار شود تا برای همه گروه های سنی، برنامه و جذابیت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر حضور کم رنگ مردم در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه گفت: معمولا مسابقات قرآن با استقبال مردم و جامعه قرانی مواجه شده است سال گذشته در شهر رشت با توجه به اینکه محل مسابقات از مرکز شهر فاصله ۳۰ کیلومتری داشت، ولی با استقبال کم نظیر اقشار مختلف مردم مواجه شد و همه امیدواریم در روز‌های باقی مانده مسابقات این اتفاق مبارک در ارومیه نیز رخ دهد.

وی با اشاره به وجود موسسات فراوان قرآنی در شهر ارومیه گفت: وقتی یک رویداد بزرگ قرآنی برگزار می‌شود مخاطب این رویداد، فعالان قرآنی هستند و باید با حضور خود در این مسابقات شور و هیجانی دیگر ببخشند.

وی تصریح کرد: باید جذابیت  مسابقات قرآنی را بالا ببریم تا مانند یک رویداد ورزشی  برای مردم جذابیت داشته باشد.

حسینی با بیان اینکه برخی رشته‌ها قابلیت اجرای تلویزیونی را دارد، تصریح کرد: بر اساس جمع بندی‌های صورت گرفته و هماهنگی‌های انجام شده با شبکه قرآن و معارف سیما تصمیم داریم تعدادی از رشته‌ها را برای دوره بعدی به صورت تلویزیونی برگزار کنیم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه هم اکنون مسابقات قران بیشتر برای یک قشر خاص جذابیت دارد، تصریح کرد: باید مسابقات قرآن به صورت یک جشنواره قرآنی برگزار شود و برای همه گروه‌های سنی برنامه و جذابیت داشته باشد.

گفتنی است چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۱۱ شهریور ماه در شهر ارومیه آغاز شده و تا ۲۶ شهریور ماه ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/م

مسابقات قرآنی کریم به جشنواره تبدیل شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.