هشتمین دوره مسابقات نهج البلاغه در قم برگزار می‌شود

مدیرعامل موسسه قرآن و نهج البلاغه گفت: هشتمین دوره مسابقات نهج البلاغه با حضور ۳۰ هزار شرکت کننده از ۳۰۰ نمایندگی سراسر ایران در اوایل فصل زمستان در شهر مقدس قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ حمد رضازاده جویباری مدیرعامل موسسه قرآن و نهج البلاغه در حاشیه چهلمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم اظهار داشت: موسسه قرآن و نهج البلاغه واقع در مرکز استان قم، از سال ۱۳۸۳ تاکنون اقدام به برگزاری ۱۳ دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و هفت دوره مسابقات نهج البلاغه در شعب استانی خود کرده است.

وی تصریح کرد: در این دوره از مسابقات 30 هزار شرکت کننده از ۳۰۰ نمایندگی سراسر ایران در رشته مفاهیم با یکدیگر به رقابت می پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین رضازاده ادامه داد:در نهایت ۱۰۰ نفر از متسابقین به مرحله نهایی که به صورت شفاهی توسط هیئت داوران برگزار می شود، راه یافته و به نفرات اول تا پنج هر رشته جوایزی اهدا می شود.

وی هفت رشته نهج البلاغه شامل حفظ کل نهج البلاغه، حفظ خطبه ها، حفظ ۱۰ جز خطبه ها، حفظ کل نامه ها، حفظ حکمت ها و بخش ویژه حفظ صحیفه سجادیه را از رشته های اصلی این مسابقات برشمرد.

این داور بین المللی متولی برگزاری مسابقات ملی نهج البلاغه را موسسه قرآن و نهج البلاغه عنوان کرد و گفت:متولی رسمی برگزاری مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی با اشاره به سطح شرکت کنندگان چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم در ارومیه خاطرنشان کرد: ارتقای سطح شرکت کنندگان مستلزم فرهنگ سازی بوده تا نخبگان زیادی به مرحله نهایی راه یابند و اقبال بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/م

هشتمین دوره مسابقات نهج البلاغه زمستان امسال در قم برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.